Eerste gedeelte van de tocht - Reisverslag uit Couvin, België van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Eerste gedeelte van de tocht - Reisverslag uit Couvin, België van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Eerste gedeelte van de tocht

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

01 April 2014 | België, Couvin

In 2013 zijn Joke en ik begonnen aan de voettocht naar Santiago.
Al langere tijd wilde ik graag naar Santiago wandelen en nadat ik gestopt ben met werken had ik alle tijd, alleen wilde ik dit niet alleen doen.
Gelukkig kwam Joke met het idee om mee te gaan, zij moest eerst weer wat meer wandelkilometers in de benen krijgen en na wat tegenslag en een voorbereiding van 4 maanden zijn we in juni 2013 vertrokken.
We doen de tocht niet in één keer maar in etappes.
In juni vertrokken we allebei vanuit eigen huis en troffen elkaar na 4 km. en gingen we samen op pad.
We hebben toen 8 dagen gewandeld via en (geslapen) in Lekkerkerk, Dordrecht, Zevenbergse Hoek, Oudenbosch, Bergen op Zoom en Ossendrecht tot Kapelle (België)
Vanaf Bergen op Zoom hebben we de pelgrimsroute gevolgd.
In augustus zijn we weer verder gegaan en via Antwerpen, Leuven, Namen en Givet na 12 dagen geëindigd in Couvin aan de Belgische Franse grens, vandaar met de trein terug.
Onderweg sliepen we o.a. bij mensen van Vrienden op de fiets, blokhut, jeugdherberg, bij particulieren en een keer in een school.

Tags: Spanje