Dag 10, 26 April, Sezanne, 22 km - Reisverslag uit Saâcy-sur-Marne, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 10, 26 April, Sezanne, 22 km - Reisverslag uit Saâcy-sur-Marne, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 10, 26 April, Sezanne, 22 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

26 April 2014 | Frankrijk, Saâcy-sur-Marne

Vannacht niet zo goed geslapen, om 8 uur was het ontbijt, hetzelfde ritueel als gisteren voor het eten, na het eten hebben we corvee gedaan, we hebben een donatie gegeven en om 9 uur weer op pad.

Eerst langs de bakker voor het eten onderweg, het begin van de route hebben we de asfaltweg genomen i.p.v. een bospad omdat Joke wat blaartjes opgelopen heeft gisteren met al die ongelijken paden.
Onderweg lag er een dood gereden vos midden op de weg.

Het werd lekker weer en de pijpen konden eraf en jas uit. in een gehuchtje vroegen we aan een oudere vrouw of er een koffie tentje was, maar nee, toen vroeg ze of we van haar koffie wilde, nou wij mee naar binnen in een echt Frans huisje, nou daar wil je niet wonen, we kregen een kop opgewarmde koffie die we staande opdronken.

Toen we verder liepen was het een stuk frisser geworden en gingen de pijpen er weer aan en de jas aan, later zelfs nog even de handschoenen aan gehad, eind van de middag was het hier 9 graden en begon het ook nog te regenen, dus poncho aan en de gamaschen.
Tegen vieren kwamen in Sezanne aan, daar een café opgezocht voor een warme drank, in dat café zat ook de Duitse pelgrimsvrouw die we een paar dagen geleden ook tegen kwamen.

Vannacht slapen we in een verzorgingshuis, Joke heeft een kamer op de eerste etage, ik op de tweede etage, we moeten wel voor de douche en toilet de gang op, het is een mooi en schoon tehuis, waar nog veel nonnen werken, ze zijn heel vriendelijk, vanavond hebben we ook mee gegeten met de bewoners, we zaten wel aan een apart tafeltje, er liep erg veel personeel rond.
We hebben lekker gegeten, pompoensoep, sla, soufflee met kaas en yoghurt toe.

De non overste kwam net zeggen dat er WiFi is in het huis en gaf het wachtwoord, vandaar dat ik nu ook het stukje van gisteren kan versturen.
We zijn vandaag de 200 km gepasseerd en totaal vanaf huis de 600 km, nog 1800 km te gaan.