Dag 14, Forêt-Chenu, 28 km. - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 14, Forêt-Chenu, 28 km. - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 14, Forêt-Chenu, 28 km.

Blijf op de hoogte en volg Louise

01 Mei 2014 | Frankrijk, Forêt-Chenu

Ondanks de stilte en een goed bed toch weinig geslapen, om 8 uur vertrokken we, zonder ontbijt.
Dus eerst naar de bakker en toen naar een Bar Tabak voor een kop koffie, daar mochten we de koffie broodjes die we net gekocht hadden bij opeten.
Toen konden we aan de tocht beginnen, eerst Troye uit zien te komen.
In het begin eerst de asfalt weg genomen i.p.v. een landweg.
Het zou een lange tocht worden vandaag, dus gelijk de vaart erin gezet, de eerst 5 km. ging snel, na een pauze hebben we beide muziek opgezet en dat liep als een tierelier.

In een klein dorpje, voor we het bos in zouden gaan een grotere rust gehouden.
Romy de Duitse pelgrim was eerder vertrokken en waren we nog niet tegen gekomen.
Toen kwam er een lang stuk door het bos, dit liep niet makkelijk, erg ongelijk en ook flink klimmen en soms stijl afdalen, daar gleed ik naar beneden.
Het was inmiddels lekker weer geworden en de jas kon uit, de eerste 24 km vonden we best snel gedaan te hebben, toen de laatste 4 km. dat leken er wel 10 , slechte paden, alles ongelijk en we waren toch wel moe, maar ook aan die km. kwam een eind.

Rond vijf uur kwamen we bij B& B aan die we besproken hadden, Romy was daar al gearriveerd, maar er bleek niemand thuis te zijn, er kwam een man langs en die heeft het telf.nr. gebeld van de gastvrouw en het bleek dat zij om 18.30 uur pas thuis zou zijn en tegen ons was gezegd dat wij voor 18.30 uur er moesten zijn.
We zijn maar voor het hek gaan zitten maar we kregen het steeds kouder en na anderhalf uur kwamen ze aan.
We kregen een kleine vakantie woning achter in de tuin, met een kamer/keuken, slaapkamer en douche/toilet, we betaalden hier ieder €35 voor, ze vroeg of we wat wilden drinken, daar moesten we ook €1 per stuk voor betalen, de boiler mocht alleen aan voor het douchen, de elect. kachel mocht niet aan, ze deed een petroleum kacheltje aan.
Ze vroeg of ze onze kleren moest wassen, maar dat hebben we maar niet gedaan want daar zal ze ook wel geld voor vragen.
Er zat wel warm eten bij, dat werd om acht uur op een blad gebracht, macaroni met kaasgratin, plakjes ham, stukjes Franse kaas en een chocolade toetje, ook kwam er aangepast stokbrood mee voor het ontbijt.

Joke en ik slapen in het twee persoonsbed en Romy op een logeerbed in de keuken, voor de komende dagen valt het niet mee om een slaapadres te vinden, het is nog Paasvakantie hier en veel adressen zitten vol.
Vandaag over de 300 kilometer heen gegaan in 2 weken lopen, morgen gaat de derde week in.

• 01 Mei 2014 - 21:46

Anita Hoogerwaard:

Hallo, Louise en Joke.
    Gefeliciteerd met de 300 km. Hoe gaat het met Joke d,r voeten. Ik hoop dat dat wat beter gaat nu. En hoe gaat het met jou, Louise. Ik hoop ook goed. Wat een krent zeg, die vrouw bij dat laatste adres. Maar ja, je kunt het slechter treffen.
    Wel een prachtige foto,s van die mooie, maar ook soms vreemde steegjes. Wel een mooi landschap.
    Morgen een fijne wandeldag. Hopelijk niet zo vermoeiend. De groetjes van hiervandaan, en tot schrijfs doei, Kees en Anita. Xxxxxxxx