Dag 15, Chessy-les-pres, 25 km - Reisverslag uit Chessy-les-Prés, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 15, Chessy-les-pres, 25 km - Reisverslag uit Chessy-les-Prés, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 15, Chessy-les-pres, 25 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

02 Mei 2014 | Frankrijk, Chessy-les-Prés


Na een goede nacht en een afgepast ontbijt, konden we weer op pad.
Direct liepen we het bos weer in, waar we na enkele kilometers weer uit kwamen, slechte paden voor de voeten.
Het was goed weer, de jas kon uit en de pijpen eraf.

Na wat extra meters vanwege verkeerd lopen, zijn
Joke en ik een asfaltweg opgegaan waar Romy de geplande bosweg nam.

En toen werd het donker en kregen we een bui op onze kop, eerst even geschuild, maar toch maar de poncho en gamaschen aan gedaan en verder gelopen, het werd weer droog.
In het dorpje Ervy-le-chatel kwamen we Romy weer tegen en hebben we in een restaurant patat en een salade gegeten.
Toen we daar weer vertrokken begon het weer even te regenen, maar was al snel droog, hier gingen we van de route af omdat ons slaapadres niet langs de route ligt, we moesten nog 7 km lopen om er te komen, na 2 km kwam onze gastvrouw met de auto langs, we konden mee rijden, maar dat deden we natuurlijk niet.
En weer waren de laatste 4 km. zwaar, net voor dat we er waren begon het hard te regenen, we kwamen druipend aan.

We kwamen bij een groot landgoed, midden in het bos, prachtig oud gebouw, de zijvleugels zijn gasten verblijven, het midden is privé, de gastenverblijven waren allemaal bezet, wij kregen een kamer in privé-eigendom gedeelte met 3 bedden, de tassen staan op de gang, de badkamer is heel groot en mooi.
Het is een heel oud gebouw, heel alternatief allemaal, we kregen gelijk thee aangeboden, de kamer moest nog in orde gemaakt worden.

Om acht uur konden we eten, vegetarisch, polenta en rode linzen en als nagerecht een zoete plak????? maar het smaakte goed.
Het was vreselijk koud in de kamer annex winkeltje waar we zaten, buiten was het ook erg slecht weer.
Winkeltje waar ze eigen gemaakte producten en fair trade producten verkopen, ook ontdekte we enkele wiet planten in de tuin w.s. voor eigen gebruik.
Romy ging om 22 uur naar bed, dus Joke en ik zaten nog te blauwbekken in die kamer
Geregeld valt het internet eruit, ik weet niet of dit stuk vandaag ( 1 mei) nog verstuurd kan worden.

P.S. Anita en Kees gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk en prettige dagen.

P.S. Ger kan je ons nu zelf al volgen of gaat het nog via Anita, ik heb je op de lijst gezet die automatisch bericht naar je mail stuurt als ik er een nieuw stukje op zet.

  • 03 Mei 2014 - 08:00

    Ger:

    hi fantatische loopsters, ik heb wel bewondering voor jullie.
    ja...ik kan de verslagen nu ontvangen. ik was wel verwonderd dat ik ineens de verslagen zag.
    heel leuk om de dagverhalen te lezen. ik leef met jullie mee en omdat ik ook elke dag stokbrood eet, heb
    ik het gevoel dat ik ook een beetje meeloop. nou, ik wens jullie veel loopplezier en succes. grt ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 25529

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: