Dag 19, Anthien, 22 km - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 19, Anthien, 22 km - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 19, Anthien, 22 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

05 Mei 2014 | Frankrijk, Anthien

Na 3 dagen heb ik weer WiFi, ik heb nu dag 17,18 en 19 hier op gezet

Vanmorgen konden we wel ontbijten, maar je moest zelf voor brood zorgen, er stond wel jam, boter, fruit, koffie en thee.
We hadden nog brood van gisteren, dat maar opgegeten, verder niemand gezien, geld in een envelop in een bus gedaan en we konden gaan.
Eerst boodschappen gedaan en net toen we Vèzelay uit wilden lopen kwam er een Nederlandse bus aan met mensen uit Schipluiden, die wilden alles van ons weten, ze vonden het zo leuk, het leek wel een interview, daarna konden we op pad.
De lucht was strakblauw, dit is de hele dag zo gebleven, het was warm.

Een mooi landschap waar we door heen liepen, mooie oude dorpjes en veel ver gezichten.

Rond half ėėn hebben we de grote rust gehouden, gegeten en lekker in de zon gelegen, Joke voelde weer blaren opkomen en ja hoor er zaten weer een paar nieuwe en een paar oude blaren waren weer volgelopen, dat werd weer plakken.
Na anderhalf uur zijn we weer verder gegaan, we moesten toen nog 10 km.

De laatste 2 km zijn we over een landweggetje gelopen, een smal pad tussen twee weilanden in, afgezet met prikkeldraad, voor ons stonden twee stieren naar elkaar te brullen, ieder aan een kant van het pad en wij moesten er tussen door, we knepen hem wel even, maar gelukkig ging het goed, even verderop kwamen we op ons slaapadres een " gite" van Arno een Nederlander die daar een mooi spulletje heeft staan, hij heeft een apart gedeelte waar pelgrims kunnen slapen, toen wij aankwamen waren er net 2 pelgrims gearriveerd, Charlotte en Maurice, 2 collega's die in vier maanden naar Santiago lopen.
We slapen met ons vieren op de zolder.

Om 19 uur hebben we gegeten, Arno had lekker tomatensoep gemaakt en een prei oven schotel, heerlijk Hollands gegeten, daarna hebben we voor hem afgewassen