Dag 21, St. Rèverien, 18 km - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 21, St. Rèverien, 18 km - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 21, St. Rèverien, 18 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

08 Mei 2014 | Frankrijk, Anthien

Gisterenmiddag kwam er ook nog een Franse pelgrim op het slaapadres, die hadden we de vorige dag gezien op de route, dus hij was verrast ons te zien, dat betekende dat we vannacht weer met drieën op de kamer sliepen, hij ging al vroeg slapen, terwijl wij nog zaten te lezen.

Vanmorgen om 6 uur vertrok de Franse pelgrim al, wij pas om 8.30 uur, zonder ontbijt omdat de gastvrouw al vroeg weg moest, we moesten de deur achter ons dicht trekken, niets gaat op slot, dus eerst naar de bakker en toen naar de Bar Tabak waar we koffie dronken en een net gekocht koffie broodje op aten, dat mag dus in Frankrijk.
Bij een lekker zonnetje gingen we met een zware rugtas op pad, we hadden gisteren de gemeente herberg in St. Réverien besproken voor vanavond, daar zijn geen winkels in het dorp, dus je moet zelf voor eten zorgen en hadden we gisteren alles voor macaroni schotel gekocht.

Het eerste stukje over asfalt gelopen maar na ongeveer 3 km hebben we toch de officiële route gevolgd, de voeten zijn aan de betere hand en we wilden kijken of we weer op onverharde paden kunnen lopen, het ging goed.
Rond 13 uur de grote rust op een bankje op een schoolplein en koffie gedronken in een café, maar daar zat een vervelende dronken vent en waren we snel weer weg.
De lucht betrok wat en er vielen enkele spetters, we kwamen al snel bij de gemeente herberg, de deur was open, het is een klein hokje aan het gemeentehuis, met daarin 1 stapelbed een keukentje en een douche, het zag er allemaal schoon en verzorgt uit, al snel kwam er iemand die het beheerde, we kregen onze stempel en moesten €10 p.p. betalen, al gauw volgde er nog meer pelgrims, maar omdat wij besproken hadden, mochten wij het stapelbed, de andere slapen op veldbedden in een zaaltje achter het gemeentehuis, wel maken ze allemaal gebruik van het keukentje en de douche, het toilet is ook achter het gemeentehuis, we gaan niet midden in de nacht naar buiten en wij doen ook de deur op slot.

In het keukentje stonden allemaal blikken met eten, toetjes, wijn en kaas met een prijsje erop, we hadden geen eten mee hoeven nemen.
Maar we hebben toch een lekkere macaroni schotel gemaakt en een fles rode wijn opgedronken.
Er kwam ook nog een Nederlands stel die op de elektrische fiets naar Santiago rijden, iedereen heeft voor zich zelf wat eten klaargemaakt en het werd nog een gezellige boel zo met zeven man, rond half tien vertrokken zij naar hun veldbedden en hadden wij weer het rijk alleen.
Morgenochtend om half negen komt de rijdende bakker langs en we moeten om negen uur vertrokken zijn, het is morgen bevrijdingsdag in Frankrijk en dan is er iets te doen voor het gemeentehuis, ook blijken alle winkels dicht te zijn.