Dag 23, Nevers, 31 km - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 23, Nevers, 31 km - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 23, Nevers, 31 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

09 Mei 2014 | Frankrijk, Nevers

Gisterenavond heeft het flink geregend, dat was goed te horen in de caravan, vanmorgen was het grauw miezerig weer toen we om 8 uur vertrokken.
Eerst naar de bakker en bij de Bar Tabak koffie met de gekochte lekkernij van de bakker gegeten en toen konden we op pad, bij de bushalte zagen we het Franse echtpaar die ook in de herberg enkele nachten geleden sliepen en naar we later hoorde zijn die eerst 15 km met de bus verder gereden en daar de wandeling begonnen.
Wij hebben de eerste 18 km over de grote weg gelopen, het was wel oppassen want het was druk.

Na 12 km zou er een restaurant zijn voor een koffie, maar zo als zo vaak was ook deze dicht, dan maar in het bushokje onze oploskoffie en brood gegeten en achter een muurtje geplast en op naar de 18 km, daar kwamen we in een stadje waar we wel koffie konden drinken, ook even naar de supermarkt geweest en weer verder.
De eerste 18 km. hadden we best snel gelopen, daarna hebben we het rustiger aan gedaan, bij Joke speelde weer een blaar op en mijn linker kuit ging pijn doen, we hebben toch weer te weinig gerust tijdens een afstand van 31 km.

Om 15.30 uur liepen we Nevers binnen, het was nog een hele afstand naar de basiliek, daar even door gelopen en toen naar ons slaapadres, hiervoor moesten we de brug over La Loire nemen en iets verder was het.
We moesten een poort in en de schelpen volgen totdat we in het pelgrims onderkomen waren, het is een keukentje waar je zelf wat klaar kan maken en een slaapkamer met 4 bedden, douche en toilet.
Daar zagen we dat de Franse pelgrim van 3 nachten gelden er ook was, dus weer met drieën slapen.

Joke heeft een eigen potje gekookt, van wat we nog bij ons hadden, zakje soep met daarin macaroni, het smaakte best, ook de Fransman heeft gezellig mee gegeten, ook nog een toetje na en natuurlijk een wijntje erbij.
De Fransman ging weer om negen uur naar bed, hij wil morgenochtend om 6 uur op staan, wij doen het morgen rustig aan en vertrekken niet zo vroeg.
We slapen hier voor een donatie en betalen de levensmiddelen die we gebruikt hebben, een goed systeem.

We zijn vandaag over de 500 km gegaan en een totaal vanaf huis bijna 900 km.

P.S. Anita, Mary en Rien komen rond 24 mei deze kant op.

• 09 Mei 2014 - 23:07

Anita:

Geweldig,meiden wat een afstand 500. Km. Fantastisch !!!! Bij elkaar 900 km. Bravo......
    Leuk dat ik nu kon zien hoe de La Loire eruit zag. Dit is een tipisch kruiswoordvraag, een water in Frankrijk.
    Een best wel lange tocht deze keer hè? 31 km. De langste tot nu toe. Succes verder meiden, en tot schrijfs. Groetjes en kus, Anita en Kees xxxxxx