Dag 26, Lurcy Levis, 17 km - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 26, Lurcy Levis, 17 km - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 26, Lurcy Levis, 17 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

12 Mei 2014 | Frankrijk, Lurcy-Lévis

Gisteren hadden we geen WiFi, dus vandaag weer het verslag van gisteren en vandaag.

Gisterenavond werd om 19.30 uur het diner bij ons gebracht, we hadden flinke trek en het smaakte goed, aard. puree, sla, tartaartje, chocolade toetje, puntje kaas, geschilde sinaasappels en natuurlijk stokbrood, ook nog een karafje wijn, we hebben het ons goed laten smaken.

Vannacht redelijk geslapen, ik ben op de bank in de kamer gaan slapen, we lagen in een vrij smal tweepersoonsbed en ik kon niet slapen en lag maar te draaien.
Vanmorgen werd ons ontbijt gebracht, we hebben betaald en als we klaar waren konden we de deur dicht trekken.

Om 9.30 uur gingen we op pad, het was bewolkt en fris.
Vandaag weer een kortere dag, dat komt omdat er anders geen slaapplaats is of het is te ver weg.
We volgden de route, die liep via een bospad naar beneden, daar aangekomen stroomde er water over het pad en we hadden geen zin om natte voeten te halen dus het stuk weer terug gelopen en over de weg verder gegaan.
Ons brood aten we op een stoep in een dorpje in de zon, maar even later begon het te regenen, wij een bar ingevlucht en koffie gedronken, toen de zon weer scheen weer op pad gegaan, maar helaas we waren het dorp nog niet uit of het regende weer.
We hebben een poosje onder een boom staan schuilen, toch maar weer poncho en beenkappen om en verder gelopen.
Het werd toch weer droog en we waren vlak bij onze slaapplaats, een huisje op een mini camping bij Hollanders.
Wim en Roos Ridderbeks, hij is 9 jaar geleden hier gekomen en heeft de toenmalige werkschuur verbouwd tot vakantiehuisje, daarnaast heeft hij 6 plaatsen voor caravans, mooi spulletje.
Om 19 uur komt hij ons diner brengen, we zitten nu in een lekker verwarmde kamer ( houtkachel )

Met de voeten gaat het goed, we zijn nog steeds lekker bruin en we vallen nog steeds niet af.

• 12 Mei 2014 - 22:00

Babs & Alex:

Hoi Louise en Joke,

Klinkt best opgewekt. Tuurlijk wel wat hobbels, zoals regen, op de weg.
    Maar de Jeu zit er goed in. En daar bedoel ik niet Jeu de Boules mee :)
    Dagelijkse routine is belangrijk, en dat gaat jullie goed af. Al is het niet altijd eenvoudig.

Nou hopelijk komen er nu wat lekkere constante zonnige dagen aan zonder regen.
    En lekker zingen onderweg van "These boots are made for walking" (red. van Nancy Sinatra)

Babs & Alex

• 13 Mei 2014 - 21:18

Joan & Rob:

Hoi Louise en Joke,

Goed hoor al over de helft van jullie reis.. echt heel leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's laten zien hoe mooi het allemaal is. als het niet regent...
    Petje af hoor meiden tsja je moet er wat voor over hebben... maar de reis is nu al onvergetelijk.

Groetjes van Rob & Joan