Dag 27, Ainay Le Château, 17 km - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 27, Ainay Le Château, 17 km - Reisverslag uit Lurcy-Lévis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 27, Ainay Le Château, 17 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

13 Mei 2014 | Frankrijk, Lurcy-Lévis

Gisterenavond om zeven uur werd ons eten gebracht, we kregen spaghetti, sla en kwark toe, het smaakte goed.
S' Avonds lekker bij de brandende houtkachel gezeten, met een wijntje en op tijd naar bed.
Heerlijk geslapen, we hadden een eigen slaapkamer in dat gezellig ingerichte en super schone vakantiehuisje.
Vanmorgen werd ons ontbijt gebracht, lekker gewoon brood, kaas en een eitje.
Om half tien weer op pad, we liepen zo de route weer op, een rustig asfalt weggetje omringt door groen, het was nog fris, na enkele kilometers vielen de eerste regendruppels, we konden schuilen onder de boom, net als de koeien met de kont in de wind.
Al snel konden we weer verder en kwamen we in het dorpje Valigny, daar naar een winkeltje voor brood, maar er was niet veel meer, nog twee halve stokbroodjes en nog kaas en aardbeien gekocht, daarna in een restaurantje koffie gedronken en buiten op een bankje de aardbeien opgegeten.

Toen weer verder, algauw kwam er een donkere lucht aan en hebben we ons weer in regenkleding verpakt, het regende wel niet zo heel hard, maar het scheelde ook tegen de kou.
Onderweg moesten we weer tussen twee aan weerszijde van ons pad brullende stieren door, wat maken die een kabaal.
Na een graspad van een kilometer kwamen we weer op asfalt en liepen we het gehuchtje Barbais in, hier in een bushokje ons brood gegeten, na een half uur begon het weer te regenen.
Na de bui kwam de zon weer te voorschijn en konden we weer verder, vandaag een vrij vlakke etappe, rond half vier kwamen we bij ons slaapadres, maar dat ging pas om vier uur open, dus eerst naar een café voor koffie en na vier uur naar de herberg.
Een mooi gebouwtje met 8 slaapplaatsen, een ruime keuken en goede douche, we werden verwelkomt door Dominique die nu de pelgrims vertroetelt, iedere twee weken komen er andere die dat doen.
Er staat een wasmachine en droger dus al onze was ging erin, lekker alles weer eens schoon.
Er is hier nog een Nederlandse pelgrim Klaas Jelle, we slapen dus weer met drieën.
Dominique heeft voor ons heerlijk gekookt.

• 14 Mei 2014 - 20:02

Yvonne:

Hoi Louise en Joke,

Heb even jullie week doorgenomen, echt leuk zo'n reisverslag.

Hoop dat jullie de afgelopen nacht een beetje genoten hebben, want als zo gemiddelde nacht belees maken jullie dit niet zo vaak mee.

Veel succes nog en de groeten van Roy,Yvon en Dennis.