Dag 29, Archers, 29 km - Reisverslag uit Bouzais, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 29, Archers, 29 km - Reisverslag uit Bouzais, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 29, Archers, 29 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

15 Mei 2014 | Frankrijk, Bouzais

Gisterenavond om 23 uur lag iedereen in zijn slaapzak, we kregen eerst een concert van omzagende bomen en oerwoud geluiden, maar na een poosje ben ik toch in slaap gevallen.
Koen en François kwamen als eerste uit bed en toen die vertrokken konden wij ons klaar maken, na het ontbijt vertrok Klaas en wij als laatste, we werden uitgezwaaid door Martine.
De herberg lag aan de route dus we konden gelijk weer starten, we liepen gelijk op met twee pelgrims uit Nederland, Hans en Wilbert, daar hebben we een uurtje mee opgelopen en koffie gedronken en toen ging ieder weer zijn eigen weg.

We liepen veel over onverharde paden, door de bossen en landweggetjes, het was lekker zonnig weer, de wind voelde soms nog koud aan, maar we konden in korte broek en shirt lopen.
Vanmiddag nog lekker een uurtje in de zon kunnen liggen, daarna moesten we nog 9 km lopen.
We wilden 5 km voor het eind wat gaan drinken in een bar in het plaatsje Le Châtelet, maar de kroeg was dicht tot half vijf, wel was de supermarkt open voor onze boodschappen.

Toen aan de laatste 5km begonnen, we waren moe en die kilometers leken steeds langer te worden, maar uiteindelijk om half zes kwamen we bij ons slaapadres aan, een huis ver van het dorp, toen we aankwamen was Klaas al aanwezig en bleken ook Koen en François er te zijn, die wisten vanmorgen nog niet waar ze zouden slapen, dus ook weer op hetzelfde adres en nog een Franse pelgrim.

Het was weer een gezellige boel, we kregen een heel uitgebreid diner, iedereen zat stampvol van het eten, wij zijn na het eten naar de kamer gegaan, het was zo druk onder die Fransen.
Joke en ik hebben een tweepersoonskamer, gelukkig geen gesnurk vannacht, Klaas ligt in de bezemkast en de andere drie een driepersoonskamer.
De slaapverdieping ziet er netjes uit, de beneden verdieping lijkt een beetje op het huishouden van Jan Steen, maar het gastechtpaar is erg aardig.

Met de voeten gaat het goed, soms een pijntje hier of daar, maar we mogen niet mopperen.
Vandaag is onze vijfde week ingegaan, gisteren waren we over de 600 km en vandaag over de 1000 km totaal.

• 16 Mei 2014 - 09:25

Bas & Alex:

Dag Dames, en ik mag wel zeggen van het goede leven... !!
    Zoals wij nu de verhalen (die steeds smeuïger zijn te verorberen) mogen geloven, wordt het echt een memorabele tocht die je nimmer gaat vergeten en waar je nog jaren over kan vertellen.
    Mooie plaatjes (foto's) ook steeds maken het geschreven beeld helemaal compleet.
    Proost ... op de verbroedering tussen de Pelgrimmers :)

Groet,
    Babs & Alex

• 17 Mei 2014 - 00:07

Anita En Kees:

Gefeliciteerd met de 1000 km. Bravo. Wij hebben een bijzondere waardering voor jullie pelgrims.
    Nog eventjes, dan komen de mannen, nog maar een weekje. Ben benieuwd hoe zij het vinden en of ze ook een daagje meelopen, of mag dat niet?
    Veel plezier verder en tot schrijfs.
    Dikke kus, Anita en Kees xxxxxx