Dag 31, Cluis, 25 km - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 31, Cluis, 25 km - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 31, Cluis, 25 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

17 Mei 2014 | Frankrijk, Cluis

Omdat we gisteren geen WiFi hadden heb ik ook het verslag van gisteren er nu opgezet.
Gisterenavond hebben Joke en ik een slaaptabl. ingenomen, zodat we het gesnurk van de jongens niet zouden horen, we hebben goed geslapen, wij gingen vanmorgen als eerste uit bed, Koen en François wilden uitslapen, die zouden vandaag een korte etappe doen.
Als ontbijt hebben we brood van gisteren gegeten en een beker thee.
Om acht uur namen we afscheid van de Koen en François we kochten brood en hebben koffie met ons gekochte koffiebroodje in een bar opgegeten.
Tegen negen uur liepen we Le Châtre uit, omdat Joke last had van haar bovenbeen hebben we de asfaltweg genomen i.p.v. de officiële route, na ongeveer 10 km. konden we op een mooi plekje koffie drinken en eten.

Ook vandaag kwamen we Hans en Wilbert, Klaas en de Fransman geregeld tegen, ook loopt er een Vlaamse vrouw met paard en hond naar Santiago.
Op een pad met bosjes staken ineens op 10 meter voor ons twee reeën over, mooi om te zien.

Na 18 km kwamen we in een dorp en hadden ons verheugd op een lekker glas koud drinken, maar wat denk je, om 13 uur zijn alle bars en restaurantjes gesloten in Frankrijk en gaan pas vaak na vieren weer open, helaas.
De laatste 8 km hebben we rustiger gelopen want Joke kreeg ook nog pijn aan haar scheenbeen, ze heeft een pijnstiller ingenomen en halverwege hebben we een lange rust gehouden.

Het was vandaag hier een strak blauwe lucht, gelukkig waaide het goed, want uit de wind was het warm, maar we klagen niet.
Rond half vijf liepen we Cluis binnen en zochten we onze slaapplaats op, Hans en Wilbert slapen hier ook, zij hebben de mooiste kamer aan ons gegeven.
Dit is een B & B, in een heel mooi oud pand beheerd door twee mannen, volgens ons professors, ook eten we hier omdat het restaurant hier in het dorp dicht is, na het goedkope nachtje van gisteren, nu een vrij dure, maar we hadden geen andere keus

• 17 Mei 2014 - 23:11

Anita:

Hallo, lady,s . Mooi verhaal deze dag. Jammer zeg, dat je op dat moment geen fototoestel bij de hand had, want dan had je mooi een foto kunnen nemen van die reeën. Jammer dat Joke wat tegenslag heeft met d,r benen. Hopen dat dat morgen beter gaat. Slaap lekker, en tot horens. Groetjes Kees en Anita.