Dag 34, La Souterraine, 25 km - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 34, La Souterraine, 25 km - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 34, La Souterraine, 25 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Mei 2014 | Frankrijk, La Souterraine

Gisterenavond gingen we allen tegen elf uur de slaapzak in, maar
Margarita kwam er juist uit (zij lag er om zeven uur al in) en ging zitten freubelen, wij wilden het licht uit, dus ging ze bij het licht van de zaklamp verder met knippen en plakken, irritant mens.

Vannacht weinig geslapen, alle bedden kraakten verschrikkelijk en de mannen snurkten.
Vanmorgen zonder betalen zijn we allen op gestapt, we hebben niemand gezien van de gemeente, het kostte €10, maar dan moeten ze het wel op komen halen, eerst naar de bakker want we hadden geen ontbijt, op een stoepje een koffiebroodje gegeten en om half negen liepen we Crozant uit.
Gelijk moesten we flink dalen want Crozant ligt boven op een berg.
We kwamen aan de oever van de Sedelle en daar een stukje langs gelopen, via steenpaadjes kwamen we in een klein gehuchtje langs een klein bakkertje, daar stonden twee stoelen en een tafeltje buiten, daar hebben we koffie ( dat krijg je in een kom zonder oren) en een gebakje genomen bij een oud simpel vrouwtje, het smaakte goed.
Omdat we het been van Joke wat willen ontzien nemen we vaker een korte rust en dat gaat nu goed.
Ook vandaag kwamen we rond twaalf uur in een dorpje met een restaurant en net als gisteren hebben we een dagmenu genomen, dan kunnen we s'Avonds ons brood opeten.
Na anderhalf uur weer verder gelopen, we moesten nog tien kilometer, het was spannend of het droog bleef want de hele dag was het dreigend, de temperatuur was goed en het bleef droog.
Na mooie paadjes en kleine asfaltweggetjes kwamen we in La Souterraine aan, we hadden nog geen slaapplaats, volgens onze beschrijving zou er weer een gemeente herberg zijn, maar daar hadden we geen zin in, eerst zijn we naar de kerk geweest, daar werden we geregistreerd als pelgrim en kregen we een stempel, daarna naar een pelgrimsonderkomen gegaan en daar zaten Koen en François voor de deur, het bleek dat de herberg niet meer open was, ze vinden het wel wat duur ( €15) maar er is geen alternatief.
Ook kwamen André en Marieke die gisteren ook bij ons sliepen hier aan en tot onze schrik kwam om zeven uur ook Margarita en moest bij Joke en mij op de kamer.

P.S. Anita, we hebben inderdaad ons hele hebben en houwen in de rugzak zitten, met eten en drinken is dat ongeveer 10 kilo.
Op dat paard zat ik niet, maar dat was de Vlaamse pelgrimsvrouw.

Gisteren had ik geen wifi, maar heb ik op de telefoon van Joke gedaan, vandaag zet ik de foto,s van gisteren erbij.

• 20 Mei 2014 - 23:26

Anita:

Verbannen, die Margarita en snel, grapje.
    Het gaat jullie goed, verder en tot schrijfs.-
    Groetjes, Kees en Anita xxx