Zondag, maandag en dinsdag - Reisverslag uit Saint-Symphorien-de-Thénières, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Zondag, maandag en dinsdag - Reisverslag uit Saint-Symphorien-de-Thénières, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Zondag, maandag en dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

26 Augustus 2015 | Frankrijk, Saint-Symphorien-de-Thénières

Zondag. 23 augustus, Maandag 24 augustus, Dinsdag 25 augustus.

Zo, we hebben eindelijk wifi, we zitten nu om 11 uur op een camping achter een bak koffie, hier prima wifi, dus bij deze onze belevenissen van de afgelopen drie dagen

Zondag, Périgueux-Saint-Astier 26 km
We hebben beide slecht geslapen vannacht, de bedden kraakte verschrikkelijk.
Omdat we het vanmorgen hoorde regenen zijn we wat langer in bed gebleven, maar na het ontbijt zijn we om kwart over negen vertrokken , het was droog maar na nog geen twee kilometer werd het donker en begon het te regenen.
Dus regenbroek en poncho aan en gaan, al snel kwamen we een koffietent tegen, eerst maar een bakkie gedaan en toen we weer op pad, het was weer droog en dit bleef ook zo de hele dag.
Het werd lekker wandelweer.

Omdat het vannacht hard geregend heeft zijn we niet door het bos gegaan, de paden zijn blubberig, we hebben de weg genomen, het is dan wel opletten met de auto's, we liepen veel door plaatsjes en konden nu wat vaker op een terras zitten.

Omdat de route de laatste jaren gewijzigd zijn, kloppen onze route kaarten niet altijd meer met de markering, we weten dan niet altijd waar we zijn en hoeveel kilometers we nog moeten.
Vandaag hebben we vrij vaak even gerust omdat Joke last heeft van haar been en ik een zere plek op mijn rug heb van die tas.

We gaan de route afstanden wat aanpassen en niet meer dan 20 km. per dag lopen, dat is even puzzelen wat betreft het slapen.

Vannacht slapen we in een kasteel, hier kwamen we rond vijf uur aan, er was niemand, maar er lag een briefje voor de deur " Pelerin 2 etage"
Wij naar boven gesjokt en vonden een kamer met twee opgemaakte bedden, deze maar in beslag genomen.
Beheerders echtpaar woont in een bijgebouw op het terrein, zij kwam uitleggen waar de keuken was en wat we mochten gebruiken, we wisten dat we hier geen eten konden krijgen en in het dorp is alles dicht.
Dus hadden extra brood gekocht, vanavond hebben we brood geroosterd, dit was ons zondags diner.

De man kwam vanavond ons boekje stempelen en geld halen, we betaalde 16 euro per persoon.
De kamers in dit kasteel zijn schaars gemeubileerd en de keuken is niet bepaald schoon, de bedden zien er wel schoon uit.
Vannacht zijn we de kasteelvrouwen, we zijn samen in dat grote gebouw, nou ja, we hebben gezelschap van een sprinkhaan op de kamer, die bewaakt ons.
Helaas doet de wifi het niet en lees je dit later

Maandag, Saint-Astier - Mussidan 24 km.
Gisterenavond heeft Joke de sprinkhaan gevangen en buiten gezet, vanmorgen om tien voor negen waren we weer kasteel vrouwen af.
Omdat we voor het kasteel al flink geklommen hadden en de route er langs liep zijn we niet meer naar het dorp gelopen om brood te kopen, we hebben nog brood van zaterdag in geval van nood.

We hebben in het begin flink moeten klimmen en dalen, na een paar uur waren we nog niet zo ver, omdat we nog geen slaapplaats hadden voor s'avonds, heeft Joke een camping gebeld wat op ongeveer 20 km lag, daar was plaats.
Na een kilometer of 8 (om 12 uur) kwamen we een restaurant tegen, daar een salade gegeten en koffie gedronken, daarna zijn we van de route afgeweken en langs de grote weg gelopen, dat ging sneller en hoefde we niet te klimmen.

Rond half drie kwam het volgende restaurant maar dat is zoals in heel Frankrijk van 14 tot 15 uur dicht, we konden toch wat te drinken krijgen op het terras, daarna nog 6 km naar de camping, kwamen we daar aan, dachten zij dat we een tent bij ons hadden, er was dus geen slaapplaats voor ons.
Toen moesten we 4 km. verder naar Mussidan, daar zitten we nu in een gemeente onderkomen, hier slapen ook twee mensen uit Zwitserland en een Frans/ Syrische jongen en dat allemaal in een klein hokje, kost ook maar 10 euro per persoon.

Het was vandaag een lekkere wandeldag, het waaide hard, soms scheen de zon en een paar maal heeft het heel kort geregend.
De volgende etappe is vrij lang n.l. 33 km. je komt niets tegen, we hebben een slaapplaats op 13 km. geregeld, dat is de enige slaapplaats onderweg, dus een kort, rustig dagje morgen.
Ook hier geen wifi, hopelijk morgen weer.

Dinsdag, Mussidan-La Gratade. 13 km.
Vanmorgen konden we rustig aan doen, eerst de andere pelgrims weg laten gaan, toen zijn wij uit bed gekomen.
Bij de bakker brood voor vandaag en morgenmiddag gekocht en een lekker broodje wat we bij de Bar Tabak tijdens een kop koffie op hebben gegeten.

Om kwart over tien gingen we op weg voor een korte etappe, het ging het meest door het bos, wel met klimmen en dalen! Onderweg weinig drink gelegenheid, éénmaal een herberg die eigenlijk dicht was, maar we konden toch koffie krijgen, na onze nodige rust pauze's kwamen we om vier uur op onze slaapplaats aan, een pelgrims onderkomen in een aanbouw van een boerderij, ziet er goed uit.
Omdat er veel drooglijnen zijn in de volle zon, hebben we een grote was gedaan, we hadden gevraagd of de vrouw tegen betaling een was wilde draaien, maar dat ging niet helaas, ook hier weer geen wifi.

• 26 Augustus 2015 - 11:47

Babs&Alex:

Hallo Louise en Joke,

Jammer te horen van de de ongemakken (zere been Joke en rugklachten Louse) maar dat schijnt wel te horen bij zo'n monstertocht. Makkelijk is het nimmer echter de beleving is des te groter.
    Spannend om elke keer weer opnieuw te moeten puzzelen. Dan weer hoeveel km redden we op een dag en dan kijken of aansluitend een slaapplaats beschikbaar is. Stoere meiden hoor!!
    Groetjes en we wachten met spanning op het volgende verslag....

• 26 Augustus 2015 - 19:45

Kitty:

Hey meiden,

Het is behoorlijk pittig begrijp ik.
    Maar jullie zijn doorzetters'!!
    Ik wens jullie het allerbeste en hoop dat het wat makkelijker gaat worden en de ongemakken wat op de achtergrond komen.
    Zet hem op.
    We kijken uit naar het volgende verslag.
    Succes!!!!
    Lieve groetjes ger en Kitty

• 26 Augustus 2015 - 19:55

Carola:

Weer een leuk verslag. Doe rustig aan hoor en komen nog meer km. Toch iedere keer weer spannend waar je kan slapen. Veel wandel plezier. Gr

• 27 Augustus 2015 - 20:10

Joan:

Hoi kasteelvrouwen..
    Het kost wat maar dan heb je ook wat !!
    Wel apart een krekel als bewaking, heeft toch wel wat.
    Spannend allemaal, kijken nu al uit naar jullie volgend avontuur.
    Lieve groetjes Rob en Joan

• 28 Augustus 2015 - 00:26

Kees En Anita:

hallo Louise en Joke,
    Wij hebben jullie verslagen wel gelezen, maar eigenlijk nog geen tijd voor gehad om terug te schrijven.
    Sorry daarvoor. gaat het wel een beetje verder? Ik begreep dat Joke nogal last van haar been heeft en jij last van je rug, of gaat het nu wat beter met jullie? Nou, meides verder een fijne
    tijd verder en we kijken uit naar de volgende verslagen.
    groetjes Kees en Anita xxx