Vrijdag - Reisverslag uit Saint-Jean-Lachalm, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Saint-Jean-Lachalm, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

28 Augustus 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Lachalm

Vrijdag 28 augustus. Pellegrue _ Saint-Hilaire-de-la-Noaille, 21 km.

Na een warme nacht, in een krakend bed met de kerkklok die ieder half uur sloeg heb ik weinig geslapen, gisterenavond ook de eerste twee teken verwijderd.
Vanmorgen waren we vroeg op en liepen om twintig voor acht al op de route, het was nog bewolkt en de eerste uren was het goed wandelen.
Na anderhalf uur kwamen we in een klein dorpje en vroegen we aan een mevrouw die voor een schooltje stond of er een koffie tentje was, maar nee er was niets in het dorp, zij bleek het schoolhoofd te zijn en we moesten mee komen, de school in en kregen koffie, ze waren de school in orde aan het brengen want volgende week beginnen ze hier ook weer.

Het werd steeds warmer en omdat we door het druiven gebied lopen heb je nergens schaduw, ook geen wind vandaag.
Van 12 tot 14 uur hebben we onder een boom siësta gehouden, maar ja je moet toch weer verder, we hebben alleen maar asfalt weggetjes gehad met wat klimmetjes, mooie vergezichten in het dal.

Net toen ik een stukje achter Joke liep (ik loop meestal voorop en Joke sjokt achter mij aan ) zie ik haar vallen, ze leek wel een duikelaar met die rugtas op, ze viel over haar veter, ze heeft haar hand wat bezeerd, maar gelukkig viel het verder mee, haar weer omhoog geholpen en weer verder.
Haar waterfles was door de val leeg gelopen, bij een oud boerderijtje water gevraagd en alle flessen weer gevuld, een stukje verder stonden er lekkere stoelen in de tuin, gevraagd of we daar mochten zitten, was geen probleem, we kregen zelfs nog koffie van die meneer, hij zat atletiek te kijken en net toen wij daar zaten zagen we dat Dafne Schipper de 200 meter won.

Tegen vieren kwamen we op onze slaapplaats aan, zeer vriendelijke vrouw wachtte ons op, de gite is in een bijgebouw, heerlijk koel, een mooie slaapkamer met drie bedden, huiskamer en goede douche, ook mogen we onze was in de wasmachine wassen.
Zij kookt voor ons, er is nog een Nederlandse vrouw.

De verslagen van woensdag en donderdag heb ik ook net verstuurd.

Helaas gaat het niet goed met de foto' s die ik mee stuur, ik blijf het proberen

• 29 Augustus 2015 - 20:55

Kittyvanuden:

Hallo louise en joke ,

Jullie maken genoeg mee.
    Iedere dag is weer een uitdaging.
    Toppie hoor.
    Ik hoop dat het met de pijntjes wat beter gaat.
    Wij wensen jullie weer heel veel succes en wandelplezier.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag, leuk om te lezen.
    Louise je kan altijd nog een nieuwe carrière starten.
    Het schrijven van verhalen.

• 30 Augustus 2015 - 08:50

Sylvana:

hallo tante Joke en tante Louise we volgen jullie weer op de voet met dit grote avontuur we hopen dat jullie fit blijven en mooi weer blijven houden wij kijken uit naar het volgende verslag en foto,s en we hopen dat jullie het leuk hebben groetjes van Sylvana en Papa en Mama

• 31 Augustus 2015 - 11:45

Coby:

Hallo Louise en Joke , petje af , wat jullie allemaal doen en meemaken, we volgen jullie verslagen en beleven het enigszins mee zo mooi wordt het beschreven, heel veel succes met de verdere wandelingen
    groetjes Rob en Coby