Zaterdag en zondag - Reisverslag uit Saint-Jean-Lachalm, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Zaterdag en zondag - Reisverslag uit Saint-Jean-Lachalm, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Zaterdag en zondag

Blijf op de hoogte en volg Louise

30 Augustus 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Lachalm

Zaterdag 29 augustus, Tot La Reole. 5 km gewandeld.
Mont de Marsan. 112 km met de trein
Het was gisterenavond tot laat nog erg warm, na 21 uur was het pas lekker om buiten te zitten, daarvoor was de gite heerlijk koel.
Vannacht prima geslapen, na het ontbijt zijn we vertrokken, in de zon was het al warm, er stond wel een lekker windje.

We zijn naar La Reole gelopen, ongeveer 5 km, maar omdat het vandaag weer zeer warm zou worden hebben we besloten om een stuk met de trein te doen, in La Reole was een treinstation, vandaar eerst met de trein naar Bordeaux en overgestapt naar Mont de Marsan, dat betekent dat we 112 km. van de route
overslaan.
We zitten nu in een hotel ( derde rangs) niet veel bijzonders, zonder airco. De eerste twee hotels die airco hebben zeiden dat ze vol zaten, ze willen w.s. geen pelgrims hebben.
Net in de supermarkt wat proviand voor morgen gekocht, want we willen heel vroeg vertrekken omdat het morgen weer 35 graden wordt, volgens de berichten de laatste warme dag, vanaf maandag regen ( kunnen we daar weer over zeuren )
Joke heeft het zeer slecht in deze hitte, het water druipt van haar af.

Zondag 30 augustus, Mont de Marsan - Saint Sérvier. 21 km.
Gisterenavond hebben we op een pleintje lekker kunnen eten er stond een groot podium waarop een band later optrad.

Op de kamer in het hotel was het snikheet en ondanks dat het raam open stond koelde het niet af, om half vijf zijn we opgestaan en om vijf uur zaten we op de stoep van het hotel een yoghurtje te eten, dus zonder thee of koffie weg, ook geen thermosfles heet water voor onderweg.
Het was nog donker toen we net na vijven op pad gingen, eerst een stuk door een grote straat, waar er straatverlichting was, maar na drie kilometers moesten we door het bos, daar was het wel erg donker, maar we hebben geen pijlen gemist.
Tegen zeven uur werd het licht, gelukkig bleef het tot tien uur bewolkt, erg aangenaam om te lopen, inmiddels hadden we al drie keer gepauzeerd en ontbeten met het brood van gisteren en kaakjes.

Het is hier vrij vlak dus weinig klimmen, ook geen wijngaarden meer te zien maar hele velden met mais.

Om half twaalf kwamen we aan in het plaatsje Saint Server waar we in het klooster zullen overnachten, het is inmiddels goed warm geworden, omdat het nog vroeg is hebben we een paar uur lekker in de schaduw in het park gelegen, op dit moment (vier uur) zitten we in de bar achter een koude cola, hier is wifi, vandaar dat ik deze nu verstuur, de rest van vandaag volgt morgen.

• 30 Augustus 2015 - 18:10

Anita En Kees:

hallo Louise en Joke,
    weer een paar heftige dagen achter de rug. Valt niet mee he, in die hitte. Hopelijk verandert het weer een beetje, dat het dan uit te houden is.
    Veel wandelplezier verder en hou je goed!!
    Groetjes Anita en Kees xxxx

• 30 Augustus 2015 - 22:14

Peter Verbree:

Hallo Louise en Joke,

Wel heftig al die warme dagen ,maar als het alleen maar regent is het ook niet lekker lopen.
    Knap van jullie dat je toch doorgaat.
    Ik heb net de foto,s bekeken en vind het een mooie omgeving.
    Nou veel succes met jullie uitdaging en wij blijven jullie volgen.

Groeten Peter en Marga.