Woensdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Woensdag 23 sept. El Burgo Ranero- Villarente 26 km.

Altijd weer leuk om reacties te krijgen op mijn stukjes, ook van de nieuwe lezers, ja Coby, de zolen van deze schoenen zijn ook alweer aardig dun aan het worden, vooral de hakken slijten hard, ik heb ze nieuw gekocht voor deze reis.

Kit, wat goed van Ben, heeft Manouk niet gelopen?

Het wemelde gisterenavond weer van de pelgrims in dit dorp, alles was weer vol, ook de Koreaanse ( van de foto van gisteren ) is weer hier, elke dag komt ze even een praatje met me maken, onderweg of s'avonds, zij kan nog slechter engels als ik, dus als je ons gebrabbel hoort, maar we komen er altijd uit ( denken we ).
Gisterenavond kwam ze haar blaren verzorgen, er kwam uit het naaisetje een grote naald met daaraan een draad van ongeveer 30 cm. die steekt ze de ene kant van de blaar in en andere kant weer uit, de draad gaat helemaal door de blaar en het laatste stukje blijft in de blaar zitten en knipt ze af, ( zo loopt het vocht eruit) er zaten wel 6 stukjes draad in haar ene voet, echt hygiënische gaat het niet, de naald met draad gaat weer in het naaisetje, tot de volgende blaar ( deed jij het hygiënischer Joke)

Vanmorgen ben ik wat later vertrokken, tegen half acht, het werd al licht, ik denk dat ik ongeveer één van de laatste was die vertrok, ik zag niemand meer, pas na een uur lopen haalde ik de eerste in.
Het was een saaie etappe, 26 kilometer op een paadje naast een D weg gelopen, erg deprimerend, alles vlak en door maar twee dorpjes gekomen, in beide dorpjes koffie gedronken.
Na 20 km. zaten er al veel pelgrims voor de Albergue te wachten tot die open ging, het was 12 uur en hij ging om 13 uur pas open, ik heb daar eerst koffie gedronken en toen op mijn gemak 6 kilometer verder gelopen, daar kwam ik tegen tweeën aan, mijn slaapplaats kost 5 euro, een vierpersoonskamer, ook de Vlaamse man is hier, kan ik nederlands praten.
Morgen loop ik naar Leon, 13 kilometer, dat is een grote plaats, ik weet niet of ik daar blijf of verder loop.

Vandaag kwam ik de elfde gedenksteen tegen van pelgrims die op die plek overleden zijn, zal vast de laatste niet zijn.

  • 23 September 2015 - 18:03

    Ada.:

    Ik heb met veel genoegen je avontuur weer gelezen. houd moed, hart. gr. Ada.

  • 23 September 2015 - 19:13

    Joke:

    Bij mij ging de naald ook weer in het setje, nadat ik hem goed had afgeveegd met een zakdoekje.dus ook niet erg hygiënisch.
    De slaapplaatsen worden wel steeds goedkoper, begrijp ik.

  • 23 September 2015 - 19:48

    Huig Van Dijk:

    Beste louise ik zit sinds martin mij bij je gemeld hebt aandachtig alles te lezen en voel mijn eigen ervaring weliswaar op de fiets weer helemaal. Ik vond spanje het mooist van de santiago tour.
    ik las dat je morgen leon in gaat. En het centrum rond de kathedraal is heel mooi en ik denk zeker dat je dat even moet zien. Ik weet niet of je bij de het centrum uit komt. Ik ben nu in portugal dus als er echt iets is
    ben ik en mijn vrouw ca 200 km weg. Ik vertrouw erop dat je gewoon Santiago haalt veel succes en een behouden voetreis naar Santiago. Ik blijf je volgen via dit medium.
    groet huig van dijk

  • 23 September 2015 - 22:07

    Kitty :

    Hey louise,

    Je houd de pas er goed in.
    Behoorlijk wat kilometers per dag.
    Knap hoor iedere dag weer.
    Manouk was geblesseerd, helaas.
    Aankomende zondag staat de singelloop op het program, in utrecht
    manouk hoopt die wel te kunnen lopen, samen met ben.
    Verder gaat het hier zijn gangetje.
    Rob en Nikita hebben het fijn in hun huissie.
    Hebben sinds zondag een kitten, lief beestje.
    Hij heet boullie.
    Nou meid succes weer.
    Groetjes ,
    Ger en kit

  • 24 September 2015 - 06:34

    Carola:

    Hoi Louise wij zijn weer enigszins in de bewoonde wereld dus heb weer wifi. En dus al je verhalen gelezen. Geweldige prestatie. Top van je. Ik heb mijn doel helaas niet gehaald. De 4500 m hoogte heeft me genekt. Ik moest na flinke klim en daal partijen door kloven de strijd stoppen. Het voelt erg als falen ik baalde flink maar de knie zei stop maar jij gaat maar door. Hou vol ik bewonder je. Toi toi gr uit ecuador

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 25521

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: