Donderdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

24 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Donderdag 24 sept.Villarente- La Virgen del Camino 21 km.

Als ik je hulp nodig heb dan hoor je het Huig, maar ik hoop het niet, je bent wel vrij dicht bij.

Vannacht vrij goed geslapen, we waren maar samen op de kamer, totaal waren er maar 5 pelgrims, de Vlaamse man ging al vroeg op pad, ik ben pas vertrokken toen het al bijna licht was, met een banaan en een slok water als ontbijt.
Onderweg weinig pelgrims gezien, tegen negenen liep ik de voorstad van Leon binnen, het duurt dan nog zeker een uur voor je in het centrum bent.
Eerst maar koffie en wat gegeten, ik had toch wel honger gekregen.

Leon heeft een mooi centrum met veel oude gebouwen en kerken, toen dat bekeken was ben ik op zoek gegaan naar een reisbureau, ik wilde mijn terug reis bespreken, ik had gezien op internet dat er alleen op zaterdag een rechtstreekse vlucht van Santiago naar Schiphol gaat, op de andere dagen vlieg je s'avonds naar Madrid en pas de volgende avond naar Schiphol een tussenstop van 24 uur en gisteren waren er nog maar 4 plaatsen zag ik op de site.
Eindelijk een reisbureau gevonden, sprak het meisje alleen Spaans, maar ik had precies op papier gezet welke vlucht, datum en tijd en dat was genoeg, zij heeft voor mij geboekt en de ticket heb ik op zak, ook weer geregeld.
Ik vlieg zaterdag 10 oktober om 9.30 uur terug, ik kan het nu rustig aan doen en kan 8 oktober in Santiago aankomen, dan heb ik nog 1 dag om de stad te bekijken, vanavond ga ik via internet een hotelletje bespreken voor de laatste 2 nachten, ik denk dat ik de stapelbedden en volle zalen dan wel zat ben.

Toen ik vanmorgen in Leon aankwam was het maar 6 graden, ik heb ook een poosje mijn handschoenen aan gehad, toen ik Leon uit liep om 12 uur was het 21 graden, het duurde weer een poosje voor ik uit de stad was, dit was ook niet het mooiste gedeelte van de stad, het ging over in een langgerekt plaatsje
La Virgon del Camino, aan het eind daarvan, op ongeveer 8 kilometer vanaf het centrum van Leon kwam ik bij de Albergue, een mooi schoon gebouw, wel 20 personen op één kamer, ook een mooie zitruimte en keuken erbij en dat voor 6 euro, inderdaad Joke, het slapen is hier niet duur, meestal maar 5 of 6 euro.
Er zijn nu nog maar weinig pelgrims hier, ik denk niet dat het vol zit vannacht.

  • 24 September 2015 - 16:37

    Rien:

    Nou Zus,
    strak geregeld allemaal, het gaat je wel lukken, veel plezier met de laatste loodjes,
    Rien.

  • 24 September 2015 - 17:25

    Coby:

    Bijna je doel bereikt, zet hem op ,we denken aan je groetjes van ons Coby

  • 24 September 2015 - 19:43

    Kitty:

    Hoi louise,

    Het kan maar geregeld zijn.
    Je hebt nog wel ff te gaan maar dat komt vast goed.
    Het eind is in zicht.
    Best wel snel gegaan die weken, zal voor jou denk ook wel zo zijn.
    Hier gaat het ook wel richting herfst, alhoewel ze volgende week wat beter
    Weer verwachten.
    Veeeeel regen gehad en nog net niet de kachel aan, maar scheelt niet veel hoor.
    De mannen gaan vanavond sporten.
    Morgen werken en dan weer weekend.
    Morgen weer veel succes.
    Groetjes
    Ger en Kitty



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 25510

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: