Vrijdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

25 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Vrijdag 25 sept. La Virgen del Camino- Hospitol de Órbigo. 26km.

Gisterenavond werd ik gevraagd door een Poolse jongen om mee te eten met de pasta die hij voor vier personen klaar gemaakt had, ook een italiaan at mee, hoefde ik niet meer weg om te gaan eten.


Vannacht goed geslapen, uitslapen was er niet bij, om half zeven ging het grote licht aan en om half acht moest iedereen weg.
Gisteren stokbrood en een pakje Goudse kaas gekocht en een pak sap, dus vanmorgen goed ontbeten en de rest klaar gemaakt voor onderweg.

Het was vanmorgen niet zo koud als de andere ochtenden, ik denk een graad of 12, na de eerste koffierust op ongeveer 10 kilometer kon de jas al uit.
We hebben vandaag 26 kilometer lang in het zicht, geluid en stank van een drukke autoweg gelopen, geen mooie etappe, wel vlak.
Rond één kwam ik aan in Hospitol de Órbigo een mooi oud dorpje en vrij levendig, hier een Albergue binnen gestapt, ook Renee de Vlaamse man die ik al dagen zie, slaapt hier ook.
Het valt me op dat ik minder pelgrims zie en de laatste twee nachten waren de Albergues ook niet vol, ik heb ook niet meer gereserveerd.
De Turkse vrouwen heb ik al een week niet meer gezien en de Koreaanse vrouw ook al een paar dagen niet meer, ik denk dat ik iets voor loop.

Ik heb hier al mijn spullen in de wasmachine gestopt, ik heb al enkele dagen last van rode bulten op mijn arm en iedere dag komen er een paar bij, die niet van steekvliegen zijn, ik ben bang dat het bedwantsen ( bedluis) zijn en die blijven in je slaapzak zitten, dus nu hoop ik maar dat de slaapzak goed uit de wasmachine komt en ik van dat beesten spul af ben, brrrrrrrr.

  • 25 September 2015 - 17:39

    Joke:

    Ojé, bedwantsen, waar we al zo bang voor waren.
    Hier zullen veel van je lezers van gruwen, ze vinden je verhalen al zo vreselijk, dat ze niet begrijpen dat wij dit wilden, maar ja, zij hebben nog nooit van de Camino gehoord of over gelezen.

    Wat goed dat je een reisbureau kon vinden, ik heb het niet gevonden in Madrid.
    Martin kan het ontvangstcomité gaan samenstellen!

  • 25 September 2015 - 17:54

    Ada:

    Geen pretje die luizen, succes hoor.

  • 25 September 2015 - 20:42

    Joan:

    Getverrr...nu maar hopen dat ze niet kunnen zwemmen..
    succes xx

  • 25 September 2015 - 23:41

    Anita:

    hallo Louise, hoe gaat het ermee?
    Ik lees allemaal van die rare berichten, dat ik maar een poosje niet gereageerd heb, maar wat ik wel denk, dat je een best zware tijd achter de rug hebt.
    Tjonge Louise, dat is echt afzien soms.
    Nou, ik hoop dat je nog veel wandelplezier hebt, de laatste weken en tot gauw.
    liefs en groetjes, Anita en Kees xxxx

  • 26 September 2015 - 08:24

    Kitty:

    Hoi hoi,

    Leuk dat je uitgenodigd werd voor het eten.
    Dat zijn dan weer de leuke onverwachte dingen.
    En fijn dat je de Vlaamse man regelmatig tegenkomt.
    Ik hoop dat de wasmachine zijn werk goed doet en de ongenode gasten
    Verleden tijd zijn.
    Op zulk gezelschap zit je toch niet te wachten.
    Veel wandelplezier weer.
    Groetjes ger en Kitty

  • 26 September 2015 - 08:31

    Kitty:

    Louise wil je mijn vader toevoegen
    Rienquist@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 25508

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: