Maandag - Reisverslag uit Voiron, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Voiron, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Maandag

Blijf op de hoogte en volg Louise

05 Oktober 2015 | Frankrijk, Voiron

Maandag 5 okt. Melide-Arzúa. 17km.

De was van gisteren was nog lang niet droog vanmorgen, alles in een plastic tas gedaan en dat zien we later wel weer.
Vanmorgen moesten we om acht uur weg wezen, de schoonmaaksters stonden al paraat, maar er lagen nog veel mensen in bed, met dat donkere natte weer gaat je ook niet zo vroeg op pad, dus eerst maar een ontbijtje genomen bij het restaurant ernaast en om kwart voor negen op pad, zowaar het is droog , het heeft vannacht heel hard geregend, ik werd er wakker van.

Het eerste uur alleen wat spetters, maar na mijn koffie pauze gingen die sluizen daar boven open, het goot pijpenstelen en omdat ik aan het dalen was kwam er een gigantische stroom bagger water mee naar beneden, ik moest geregeld over de stroom heen springen.
Ik heb een paar keer staan schuilen, maar het bleef regenen, dit was nog perger dan gisteren.
Door die harde regen en niet mijn goede bril op zie ik de pijlen erg slecht, vooral als het wat donker is zoals in het bos.

Om één uur ben ik gestopt, ik was tot mijn onderbroek nat en voelde ook het water mijn schoenen inlopen.
In de Albergue kreeg ik een bed naast de verwarming en die brandde ook, eerst de natte was van gisteren erop gelegd, want ook mijn handdoek was nog nat, na een half uurtje kon ik douche en zowaar droge kleren aan.
Mijn schoenen ook maar onder de verwarming gezet, mag eigenlijk niet, die moeten in het schoenenhok, maar anders moet ik morgen weer in natte schoenen.
Sommige hier hebben hun schoenen in de droger gedaan, ook een oplossing.
Volgens de weersverwachtingen nu, blijft het morgen ook niet droog, heb je 6 weken stralend weer met maar 1 regendag er tussen en dan in de laatste week misschien alleen maar regen, maar ja, ik loop ook in de provincie waar de meeste regen valt.

Ik moet nu nog 39 kilometer, morgen wil ik 19 km. lopen, woensdag 15 km. en dan de laatste overnachting in een Albergue op 5 km. voor Santiago, dan kom ik daar donderdagmorgen vroeg aan en dan is het misschien nog niet zo druk bij het bureau waar je de oorkonde kan halen en wil ik naar de " huiskamer" speciaal voor Nederlandse pelgrims van het Sint Jacobs Genootschap, vrijdag een dagje Santiago en ook de kathedraal bekijken, ik moet ook nog een rozenkrans voor iemand kopen, als ik nog iets voor iemand mee moet brengen, laat het even weten.

Voor de laatste 2 nachten heb ik een hotelkamer geregeld en dan zaterdagmorgen naar huis.( heerlijk)
Zo zie je Joke, precies uitgekiend.

  • 05 Oktober 2015 - 17:19

    Anita:

    hoi, Louise
    het moet niet te gek worden met al die regen, tjonge jonge.
    nou, gelukkig nog maar een paar dagen, maar hopen dat het een beetje meevalt.
    Louise, jij vroeg of je nog iets mee moest nemen voor ieman, nou ik spaar vingerhoedjes.
    zou jij daar in santiago willen kijken of ze die verkopen? graag. ze kosten meestal tussen de vier en tien euro. als je het niet kunt vinden ook niet erg maar ,t zou wel leuk zijn natuurlijk.

    nou, veel succes nog de laatste dagen en tot gauw.
    Kees en Anita xxx

  • 05 Oktober 2015 - 17:31

    Babs & Alex:

    Hoi Louise,

    Voelt zeker wel lekker als je bijna, met je platte hand net boven je wenkbrauwen, Santiago ziet liggen. Dat heet natuurlijk niet voor niets HoriZON !! Dus wij vermoeden dat je de laatste kilometers gewoon in een mooi zonnetje gaat lopen met Santiago in het kielzog. En anders blijf je gewoon lekker fris tijdens de regenbuien. Eigenlijk maakt het geen bal uit zo vlak voor de streep.
    Ik zeg Santia GO for it.
    Groet Babs & Alex

  • 05 Oktober 2015 - 17:51

    Joke:

    Balen van die regen, maar wat Alex en Babs ook al schrijven, je zal je die laatste paar dagen er niet door uit het veld laten slaan, maar ja, ik weet hoe het voelt, maar tot je onderbroek toe nat, brrrrr!!!!!!

    Nou, probeer maar zo lang mogelijk op bed te blijven 's ochtends, want de dag is lang genoeg. En dan in Santiago de Compostela lekker in een hotel, wat zal dat heerlijk zijn.

    Heel veel sterkte die laatste dagen.

  • 05 Oktober 2015 - 19:35

    Joan:

    Hoi Louise,

    De laatste loodjes....zijn zwaar en nat, maar jij gaat springend naar de overwinning.
    Niets zal jou hier nog vanhouden, dat weten wij zeker.
    Tot gauw groetjes Rob & Joan

  • 05 Oktober 2015 - 19:44

    Kitty's:

    Hey meis,

    Het zijn echt de laatste loodjes zo te horen.
    Maar je kan trots zijn op jezelf.
    Onder alle omstandigheden bijna je doel bereikt.
    Vertelde het op mijn werk en daar vonden ze het ook een hele prestatie.
    Ik hoop dat je na je gelopen kilometers nog ff kan genieten en dat je de zon nog
    Ff mee kan pakken.
    We zijn wel benieuwd welke groeten je voorkeur heeft zaterdag.
    Mart zei, louise lust alles.
    Zet hem nog weer op voor de laatste kilometers.
    Succes!!!
    Van ons allemaal.



  • 05 Oktober 2015 - 20:47

    Coby:

    Wat een regen zeg , maar het zijn inderdaad de laatste loodjes , grandioos hoe je het allemaal uitkient en bespreekt her en der , heel knap.
    We zeggen zet hem op en veel plezier bij het eindpunt
    Groetjes,
    Rob en Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 25517

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: