Dag 32, Gargilesse, 15 km - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 32, Gargilesse, 15 km - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 32, Gargilesse, 15 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 Mei 2014 | Frankrijk, Gargilesse-Dampierre

We zaten wel op chic hoor, afgelopen nacht, gisterenavond werden we voor een aperitiefje om 19 uur verwacht in de tuinkamer, onder het genot van muziek van Mozart.
Pascal (het vrouwtje, tevens butler,) heeft het diner klaar gemaakt en Michel (professor ) deed de conversatie, we waren blij dat Hans en Wilbert hier ook sliepen, anders hadden wij tweeën er mee gezeten, we hebben wel heerlijk gegeten, vooraf een salade, toen gefrituurde aardappelballetjes, sperziebonen en eend, kaasplankje, fruit, ijs en veel wijn.
Om half tien zijn we naar de kamer vertrokken.
We hebben heerlijk geslapen, vanmorgen een goed ontbijt gehad met weer muziek van Mozart, voor een stempel moest Michel eerst de sleutel van de kerk ophalen, daarna ging Hans met onze credencials naar de kerk en kon er gestempeld worden.

Na betaald te hebben kregen we van beide vier zoenen en konden we vertrekken.
Dit was een leuke ervaring, wel aan de dure kant maar we hadden het niet willen missen.

Brood en fruit gekocht en even na negen uur konden we op pad, een hele mooie route, we gingen over een viaduct wat over een diep dal lag, daarna een steil paadje naar beneden, na anderhalf uur zochten we een bankje, maar nu in de schaduw, want het was om elf uur al erg warm in de zon, maar ook in het plaatsje Halle geen bankje, dan maar in de berm langs de weg, lekker chocolade broodje gegeten en koffie gedronken.
We doen het vandaag rustig aan, we lopen vandaag 15 km en rusten regelmatig om het been van Joke te ontzien, ik heb ook wat last van mijn rug, maar niet klagen, gewoon doorgaan in een aangepast tempo.
In Pommiers was zowaar een barretje open en konden we wat drinken.
Daar kwam de Vlaamse pelgrim met haar paard en hond ons achterop, de andere mannen hebben we vandaag niet meer gezien, zij zijn allemaal verder gelopen, dus zijn zij uit beeld.

Drie kilometer voor het eind moesten we flink dalen om bij een beekje uit te komen, daar hebben we een uurtje in de schaduw gezeten, toen weer omhoog en weer omlaag om in Gargilesse uit te komen, dit is een mooi dorpje met veel toerisme, we hebben wat rond gekeken en de kerk bezocht.
In dit dorp hebben we ons slaapadres, bij een Belg een alleen staande man, er was afgesproken dat wij zouden bellen als we er waren dan zou hij ons ophalen omdat het moeilijk te vinden was, omdat in Gargilesse alles dicht was hebben we ons om drie uur op laten halen, we kwamen in een mooi huis met zwembad en een grote tuin.
Eerst wat te drinken gehad, toen gedoucht en wasje gedaan, daarna lekker buiten gezeten.
Met het been van Joke is het goed gegaan, morgen gaan we 19 km lopen.
We hebben lekker buiten kunnen eten.

• 18 Mei 2014 - 22:45

Anita:

Zo,zo dames, lekker gegeten gisteren.luxe hoor, maar ja, mag het eens een keer zou je zeggen. Nu ik een foto zag van Joke met d,r bagage op haar rug, dacht ik ineens, natuurlijk, dat moeten ze ook elke keer meesjouwen. Daar stond ik helemaal niet bij stil. Best wel zwaar
    zeker, of wend dat wel?
    Ben jij dat Louise, op dat paard. Ik ken het niet goed zien, maar als jij dat bent, goed zeg!
    Nou meiden, tot ziens maar weer, goede wandeling morgen. Groetjes, Kees en Anita xxxxx