La Coquille - Reisverslag uit Nonards, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu La Coquille - Reisverslag uit Nonards, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

La Coquille

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 Augustus 2015 | Frankrijk, Nonards

La Coquille -Thiviers. 19 km

Vanaf vandaag gaan we verder met onze wandelreis naar Santiago, het is onze bedoeling om het af te maken, (ongeveer nog 1200 kilometer), als er geen blessures of andere ongemakken voordoen.

We waren gisteren in 8 uur tijd met de trein op de plaats waar we eerder 60 wandeldagen over gedaan hebben.
De reis ging voorspoedig ondanks de spanning bij de overstap met de metro van Parijs Nord naar Parijs Austerlitz, ( waar is de metro, waar kan je kaartjes kopen en hoe komen we door de poortjes van het treinstation, de barcode liet ons er niet door).
Toen dat gelukt was en we na een tijdje op het perron gezeten te hebben en gelukkig net op tijd zagen dat dit het verkeerde perron was, konden we lekker luxe eerste klas verder reizen.
We kwamen op de geplande tijd in La Coquille aan, al snel vonden we het pelgrimshuis waar we de nacht besproken hadden.

Dan is het toch weer even omschakelen naar pelgrim stand, een klein hokje met 6 bedden, we waren gelukkig maar met vier mensen, er sliepen nog twee franse zussen, nog even geen snurkende mannen.

Vannacht prima geslapen, het was heel stil in het "hok" en vanmorgen rond 7 uur het bed uIt, want we moeten om 8 uur het pelgrimshuis verlaten.
Eerst maar naar de supermarkt voor brood en kaas voor onderweg, om half negen begonnen we aan de laatste 1188 km ( deze afstand stond in het pelgrimshuis) al snel was het goed te voelen dat ik 10 kilo op de rug had, schouders, heupen en rug werden gevoelig, het zal wel moeten wennen, over enkele dagen is het w.s. verdwenen.

We zijn in een rustig tempo begonnen en genoeg gerust onderweg, rond half elf hadden we trek in koffie, maar er was geen koffie gelegenheid te vinden, we liepen vandaag alleen in niemandsland met af en toe een huis.
Gelukkig af en toe door het bos, daar was schaduw.

Bij een mooi huis zagen we een picknickbank in de tuin in de schaduw staan, in een schuur was een man bezig en gevraagd of we daar mochten zitten, hij vond het prima, ging de tafel gelijk schoonmaken en kwam met twee flessen water aan en een blikje waar een soort vlees in zat, die wilde hij open maken voor ons, maar we wilden nog niet eten alleen onze koffie drinken, toen gaf hij dat blik en moesten we het meenemen.
Het was een zeer vriendelijke man die er gezellig bij kwam zitten, na een uur namen we hartelijk afscheid, hij gaf nog een envelop mee of we die we uit Nederland terug willen sturen.

Met meer gewicht gingen we weer op pad, ook nu nergens een drinktent, onderweg in de schaduw ons brood opgegeten en een uur rust gehouden, het was ongeveer 30 graden.

Rond vier uur kwamen we op de camping aan waar we een pelgrimsbungalow besproken hadden, een klein hokje met twee stapelbedden, tot nu toe zijn er nog geen andere pelgrims, dus w.s. blijven we samen,
Ons wasje hangt alweer te drogen en straks kunnen we hier eten.

• 20 Augustus 2015 - 18:31

Joke:

Nou meid, de kop is eraf en je verslag is op je site gekomen

• 20 Augustus 2015 - 19:45

Kitty:

Hoi louise en joke,

Fijn dat jullie gearriveerd zijn.
    En alweer op pad.
    Leuk hoor.
    Veel succes meiden zet hem op.

Groetjes ger en kitty

• 20 Augustus 2015 - 22:00

Babs & Alex:

Hallo luitjes,
    Geweldig dat jullie de moed hebben verzameld om de zware eindspurt aan te gaan.
    We volgen jullie op de voet of beter gezegd op de ipad

• 21 Augustus 2015 - 01:01

Anita Hoogerwaard:

hallo Louise en Joke. Wat fijn dat jullie op de beginstart zijn gekomen. Succes met de wandelreis en we blijven jullie volgen.
    lieve groet Anita en Kees. xxx

• 21 Augustus 2015 - 06:44

Carola:

Hey joke en louise. Leuk het eerste verslag. Ga genieten en heel veel plezier. Jullie gaan vast weer van alles beleven. Ik blijf jullie volgen. Gr uit zonnig gouda