Zondag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Louise

20 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Zondag 20 sept. Boadilla- Carrion los Condes. 25 km.

Toen ik gisterenavond terug kwam van het eten zag ik dat de dikke Amerikaan geruild had met een onderbed, boven mij sliep nu een knappe Spaanse jongen, dat was iets veiliger.

Redelijk geslapen met ongeveer 50 mensen in één ruimte, maar de eerste beginnen alweer vroeg te pakken, dus was ik ook vroeg op en liep voor zeven uur buiten, tot het licht werd achter een groepje mannen aan.
Het was vanmorgen heel erg mistig en koud, de eerste vijf kilometer liepen we langs een watertje, toen kwam het eerste dorp, daar koffie en een croissant op, ik had nog geen ontbijt op, want dat was er niet.

Na dat dorp zou de route langs de weg lopen, maar er was ook een alternatieve route en die ben ik zonder erg opgegaan, het was ook zo mistig, in het dorp Villalcázar de Sigra kwamen de beide route weer tezamen, daar nog gepauzeerd, toen moest er nog 5 km. gelopen worden, inmiddels trok ook de mist op en kon je de omgeving weer bekijken, gelukkig dat we gisteren deze mist niet hadden, want dan hadden we het mooie uitzicht vanaf de berg niet gezien.
Vandaag was de hele route vlak.

Tegen enen kwam ik in Carrión los Condes aan, de eindplaats van deze etappe, alle Albergues en Hostels waren al vol of besproken, want iedereen eindigt vandaag hier, want de volgende plaats waar je kan slapen is 17 km. verder.
Er werd me een naam door gegeven en in het Spaans aangeduid waar het was, daar zou nog plaats zijn, na een paar maal vragen kwam ik bij de nonnen uit en ja hoor er was plaats, ze spraken alleen maar Spaans, maar de nonnen zijn tegenwoordig ook modern, ik moest mee kijken op de computer, daar deed ze de vertaalsite aan en kon ik in het engels mee lezen.
Het kost me 22 euro maar ik heb een mooie éénpersoonskamer met eigen douche plus diner en ontbijt, heerlijk luxe, lekker aan kunnen tutten en natuurlijk Jezus boven mijn bed die vannacht over mij waakt.
Morgen voorzie ik het zelfde euvel en ( ja Joke) heb ik zelf een plaatsje gereserveerd, het ging nog goed ook, ik moet er wel voor drie uur zijn, anders wordt die weggegeven.

Vandaag nog wel veel last gehad van mijn rug/heup, het begon al na de eerste kilometers, ik heb toch genoeg gedronken het zal wel wat anders zijn.

  • 20 September 2015 - 18:16

    Joke:

    Kijk je wel een beetje uit in het donker en met die mist, dan ben je zo verdwaald hoor.
    Hou maar goed andere mensen in de gaten.
    Ja, zo zonder mij, kan je lekker vroeg starten zoals je steeds al wilde en je verbaast iedereen dat je zelf een plaatsje voor morgen hebt gereserveerd. Via de telefoon? In het Engels? Of hebben de nonnetjes dat voor je geregeld?
    Wat heerlijk dat je een éénpersoonskamer hebt, lekker luxe hoor en dat voor zo'n mooi prijsje met alles erop en eraan, douche en zelfs ontbijt!
    Nou, geniet ervan en probeer morgen eens wat uit te slapen.
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 25693

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: