Dinsdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Dinsdag 22sept. Terradillos- El Burgo Ranero 31 km

Gisterenavond zat ik aan tafel met een Zweedse man, ook vanmorgen met hem ontbeten, spaans ontbijt stelt niet veel voor, twee muffins en een ander verpakt deeg broodje en koffie.

Ook samen in het donker vertrokken, hij wilde me niet alleen in het donker laten lopen, er werd gisteren veel gepraat over het Amerikaanse pelgrim meisje dat sinds maart op de route vermist was en vorige week vermoord gevonden is, de moordenaar is gepakt.
Maar geen paniek, in het donker loop ik niet alleen en overdag is het druk met pelgrims.

Toen het licht werd, kwam de mist opzetten en werd het fris, de zweed liep harder dan ik en ging alleen verder, ik heb hem wel de hele dag gezien, hij had een zere voet en zat veel te rusten.

Na 13 kilometer de eerste koffie stop in Sahagun en na 23 km. de tweede in Bercianos, de barman sprak een aardig woordje Nederlands.
Net buiten het dorp gingen de pijlen twee kanten op, ja, welke moet ik hebben, er kwam net een Vlaamse jongen aan en die wist precies welke ik moest nemen, de andere route was de oude Romaanse route en was een stuk langer en ik zou dan niet op mijn slaapplaats komen.

Het was weer een vlakke etappe en toen de mist rond tien uur optrok en het bewolkt werd was het goed wandelen.
In ganzenpas, ik voorop en drie mannen achter me aan (het was een smal pad) liepen we de laatste vier kilometer naar onze slaapplaats.

In de Albergue zit een Nederlandse man die voor twee weken hier de leiding heeft, dat was makkelijk voor mij, ook slaapt hier een Vlaamse man, waar ik net een praatje mee gemaakt heb, het was een Nederlandstalig dagje.
Vannacht geen stapelbedden maar een kamer met drie bedden, er zijn net twee Australische meisjes op de kamer gekomen.
Ik heb net mijn was in de wasmachine kunnen wassen, dat was al weer enkele weken geleden, dat mogen de Australische meisjes ook weleens doen, want er kwam een lucht uit die tassen.

Ik moet nog 331 km. lopen naar Santiago, ik heb vanaf 19 augustus 758 km. gelopen en vanaf mijn huis al 2037 km. gelopen.
Wat een eind!!!!!!!!!!!

  • 22 September 2015 - 17:32

    Coby:

    Hallo zeg wat een kilometers , zijn je zolen nog niet versleten , wel fijn dat je vandaag een keer Nederlandse dag had , ik zat al weer te wachten op je verslag , is mijn dagelijkse ritueel jouw volgen , ik zou zeggen zet hem op , begint nu toch wel op te schieten , loop ze en groetjes van ons twee gr Coby

  • 22 September 2015 - 18:48

    Thea Jongman :

    Hoi louise,

    Geweldig dat je vandaag weer zo'n leuke dag hebt gehad met vriendelijke mede pelgrims.

    Veel loopplezier toegewenst en toitoi voor de vele mooie dagen met leuke ervaringen die
    ongetwijfeld nog komen.

    Groetjes

  • 22 September 2015 - 18:53

    Joke:

    Ja, het gaat als een trein, zo, zonder mij. Ik heb net gisteren eens opgeteld dat je vorige week bijna 190 km hebt gelopen! Dus nog anderhalve week en je kunt je oorkonde ophalen.
    De wifi werkt ook overal erg goed, begrijp ik, want je berichten komen steeds eerder door. Heb je dan de was al gedaan, of doe je dat erna?
    Geniet nog van het onderweg zijn, de laatste paar honderd km. Eein eitje voor jou.☺️

  • 22 September 2015 - 22:03

    Joan:

    Hoi moeder gans,
    De gang zit er goed in zeg...!
    Leuk hoor al die mannen achter je aan?? Je hebt het nog steeds ..of is het je lekkere luchtje
    Wat aantrekt.....haha, nog veel wandelplezier
    groetjes Joan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 25684

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: