Donderdag - Reisverslag uit Voiron, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Voiron, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

01 Oktober 2015 | Frankrijk, Voiron

Donderdag 1okt. Fillobal- Sarria. 20 km.

Nee joke, ik heb nog geen vissoep gegeten en Kitty, een bord met aardappels en groenten verlang ik wel naar, hier krijg je alleen sla als groente en friet die maar één keer gebakken is, vaak slap, bleek en vet.

Maar gisterenavond heb ik lekker gegeten in het barretje naast de Albergue, zat aan tafel met vier Duitse mannen.
Vannacht goed geslapen, ik werd om kwart voor acht wakker en iedereen lag nog te pitten, we waren met 12 mensen, meestal gaat de eerste wekker om zes uur al af, maar vanmorgen heeft iedereen uitgeslapen, maar toen kwam ook iedereen gelijk in actie.
Na ook een goed ontbijt in hetzelfde barretje weer op pad, het was inmiddels half negen.

Gelijk begonnen met de afdaling waar we gisteren al mee bezig waren, na 4 kilometer kwam ik in Triacastela, er waren weinig pelgrims te zien, ik liep het meest alleen, na dat dorp kon je weer twee kanten op, volgens mijn boekje zou de route helemaal langs een weg lopen, maar bij iemand anders zag ik dat de andere route via de berg liep, die heb ik genomen.
Het was wel weer klimmen en dalen, maar mooie vergezichten.
Ik wist nu niet of we langs dorpjes zouden komen om te pauzeren, na twee uur kwam ik ineens voor een oude vervallen huis uit waar een stel hippies woonde, zij hadden een tafel staan met drinken, fruit en eigen gebakken kruidkoek, hier heb ik een glas limonade, banaan en een lekker stuk koek genomen, alles voor donativo, er werd veel gebruik van gemaakt.

Voor dat ik het plaatsje Sarria bereikte ben ik nog één keer een barretje tegen gekomen, in Sarria ben ik gestopt, zit nu in alweer een vrij nieuwe Albergue, ik was de eerste, er kwam net een Spanjaard binnen die net op de grond zijn yoga oefeningen heeft gedaan.

  • 01 Oktober 2015 - 18:07

    Thea Jongman :

    Hallo kanjer,

    Nou.... Barretjes genoeg zo te lezen. Je hebt het goed naar je zin en de heerlijke soep en patat komt er wel weer. Heel veel plezier met deze onvergetelijke reis.

    Groetjes en dank voor je verslag, ik kijk er naar uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 25557

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: