Dag 36, Les Billanges, 20 km - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 36, Les Billanges, 20 km - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 36, Les Billanges, 20 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 Mei 2014 | Frankrijk, Les Billanges

Gisterenavond gaven ze slecht weer op voor vandaag, code oranje.
Het heeft vannacht veel geregend en om half vijf hoorde ik het in de verte onweren, dit kwam steeds dichterbij en heeft wel een paar uur geduurd.

Vanmorgen zelf voor ontbijt gezorgd, de bakker zat dichtbij, om negen uur konden we de deur dicht trekken( er was niemand meer thuis) en op pad, de lucht zag er onheilspellend uit, ik had alles in plastic zakken in de rugzak gedaan.
Hoe langer we op weg waren hoe mooier weer het werd, niks geen regen of onweer meer.
De gastvrouw had ons gisteren een andere route voor vandaag gegeven n.l. over de oude Romeinse weg, die route zou 4 km. korter zijn, alleen zouden we niets tegen komen om koffie te drinken.
De eerste kilometers gingen volgens de route uit het boekje, daarna de Romeinse weg op, dit was een vrij steil bospad met grote keien naar boven, we zaten boven de 600 meter en toen steil naar beneden, wel een aanslag op de knieën, maar ze hebben het overleefd.

In een klein gehuchtje waren de bewoners (4 mannen en 2 vrouwen) bezig om een natuur stenen bank te installeren voor de pelgrims, voor ons kwam die te laat, maar we konden wel op een muurtje onze koffie drinken en hun verrichtingen volgen, we hebben het niet afgezien,
Rond twaalf uur zaten we op het hoogste punt en konden we in de zon onze pauze nemen, de lucht was mooi blauw.

Rond half vier kwamen we in Les Billanges, waar we zowaar een restaurantje tegen kwamen, daar hebben we wat gedronken, toen onze slaapadres opgezocht, we hadden geen adres, maar ze was kunstenares en dat zou je zo kunnen vinden en jawel we vonden het, een echt kunstenaars huis, met veel oude troep, rommel en niet erg schoon.
Op zolder een hok met vier bedden met een smoezelig laken, daarop in je eigen slaapzak, in het hele huis lag mozaïek, haar werk.
We hebben ons snel gedoucht, het is een koud huis en we hebben het ook koud, er waren geen andere pelgrims.
Ze heeft eten voor ons klaar gemaakt, daarna ging zij bij haar moeder slapen en zijn we samen in het huis.