Dag 37, St. Leonard de Noblat, 20 km - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 37, St. Leonard de Noblat, 20 km - Reisverslag uit Les Billanges, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 37, St. Leonard de Noblat, 20 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 Mei 2014 | Frankrijk, Les Billanges

Gisteren hadden we geen WiFi , dus dat verslag heb ik net geplaatst.
Gisterenavond had ik het zo koud dat ik met mijn kleren aan in de slaapzak ben gekropen en nog goed geslapen ook.
Vanmorgen het ontbijt gegeten wat de gastvrouw klaar gezet had en tegen negenen verlieten we de atelier, weer een ervaring rijker en gelukkig geen bedwantsen ( bedluizen, wat je aan kan treffen in de pelgrimsonderkomens) opgelopen.

We begonnen met een asfaltweg, maar al snel moesten we het bos in, natte bospaadjes, verderop gingen we over de brug van Dognon over de Taurion een oudere boogbrug, daarna het bos weer in, na een uurtje even gerust en kwamen Koen en Francois weer voorbij, die hebben we de verdere tocht regelmatig gezien.
We kwamen in het bos een monument van en voor de pelgrims tegen, een paar stukken boomstronk vol gehangen met schelpen, er hingen schoenen, oude wandelstokken, blarenpleisters, vlaggetjes uit vele landen en nog veel meer dingen aan, ook lag er een boek waar iedereen iets in schrijft, zo kan je zien wie er al gepasseerd zijn, ook lagen er twee mooie stempels die je in je credencial kan zetten, leuk gebaar.

Na 9 km kwamen we in een dorp waar we brood konden kopen en koffie drinken, toen we uit het café kwamen was het harder gaan waaien en was het frisser geworden, ook viel er af en toe wat spetters.
Onze lunch gebruikte we in een grote boerenschuur, want het begon iets harder te regenen.
Toen toch maar in de regenkleding gestoken, vandaag weer aardig geklommen en gedaald, het gaat steeds makkelijker.
Tegen drieën kwamen we in St. Leonard de Noblat, eerst een café opgezocht voor een kop thee, daar zaten de jongens ook al en even later kwamen ook André en Marieke en het Franse meisje, zij gingen allemaal naar de gemeente herberg, daar hebben wij geen zin meer in, nu zitten we weer bij een kunstenares, hier hebben we een kamer met 3 bedden (we zijn samen) een keukentje en een prima douche en toilet, bij een zeer aardige gastvrouw en dat voor maar €15 p.p. voor slapen en ontbijt, om half acht gaan we eten in een restaurantje.

P.S. Alex en Babs, het is natuurlijk geen pelgrims gedachte, maar wij lopen ook voor ons plezier.

• 24 Mei 2014 - 02:05

Anita En Kees:

Zo,zo Dames, de mannen komen dus morgen, als ik het goed begrepen heb. Leuk hè Louise en Joke, dat is weer een andere afleiding en wel wat leuker dan die Margarita hum hum.
    Maar verder hebbend jullie het toch wel best goed over het algemeen? Tenminste, dat lees ik in de berichten. Soms niet, en soms wel. Nou t, kan slechter. Nou zei Ger, dat als jullie straks Spanje in zijn, dat het dan wat moeilijker zou worden, wat slaapplaatsen betreft. We wachten gewoon jullie reacties af. Nou meiden, tot horens en lieve Gr. Van Kees en Anita xxxxxx

• 24 Mei 2014 - 12:13

Babs & Alex:

Hoi Louise & Joke,

ik hoor gelukkig niet meer van de (kleine) been en knie ergernissen.
    Mooi om te horen dat het klim en daalwerk jullie steeds beter afgaat.

Veel plezier met de komst en bezoek van jullie (eigen) heren.

Groet,
    Babs & Alex