Dag 5, Chateau Porcien- Bazancourt, 23 km - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 5, Chateau Porcien- Bazancourt, 23 km - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 5, Chateau Porcien- Bazancourt, 23 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 April 2014 | Frankrijk, Bazancourt

Vannacht hebben Joke en ik weinig geslapen in dat kleine hokje met krakende bedden
Als eerste stond Harry op en maakte zich klaar om te beginnen ( hij loopt naar Rome), toen hij vertrok konden wij ons klaar maken voor de reis.
Als eerste bij de bakker in het dorp brood gekocht en op een bankje ons paasontbijt gegeten ( een baquette zonder er iets op) Om 9,30 uur begonnen we aan de wandeling, vandaag veel lange rechte asfalt wegen, omringd door akkers en velden met geel bloeiend koolzaad.
Het was lekker weer, al snel kon de jas uit en de pijpen eraf.
Na de ervaring van gisteren wat betreft overnachting zijn rond 12 uur gaan bellen, de pelgrimslokalen waren gesloten op deze paasdagen, zo ook het hotel in die plaats.
Toen een hotel iets van de route af en Joke begreep dat het restaurant van hun dicht was maar, dat wij na 16 uur konden komen.

Op ons gemak verder gewandeld, twee keer onderweg aan mensen gevraagd of wij warm water konden krijgen in onze thermoskan, zodat wij koffie konden maken, dat was geen probleem, want ook vandaag geen café gezien.

Om 17 uur kwamen we bij het hotel aan, was dicht, aan de buren gevraagd of zij wisten of de eigenaar erbij woonde, die nam geen telefoon op, zij hebben toen een zoon gebeld, die zou komen, na bijna een uur gewacht te hebben kwam er een boze, briesende zoon aan en vertelde dat het hotel dicht was en dat wij voor 16 uur hadden moeten komen, hij ging flink tekeer maar liet ons toch gelukkig binnen, hij gaf de sleutel en zei dat er niets te eten of drinken was.
We kregen een zolderkamer met toilet die in de kamer staat zonder ombouw (als de een moet poepen gaat de ander de kamer uit) en een douche cabine. Nog nooit zo iets gezien.
Ook konden we het hotel niet uit omdat je met een code naar binnen moet en die hadden we niet, we moesten dus eten wat we nog hadden en dat was niet veel, 2 boterhammen van gisterenochtend, een beker bouillon en een zakje noten.

S'Avonds kwam de eigenaresse nog in het hotel en we moesten 46€ afrekenen, Joke zei dat dit veel te veel was voor die kamer en dat er 32€ in het boekje stond, maar nee ze ratelde in het Frans dat, dat de prijs was en betalen maar.

We zijn vandaag de 100km gepasseerd, morgen lopen we naar Reims.

• 22 April 2014 - 17:26

Alex & Babs:

Wat een verslag/verhaal. Beetje tussen een thriller en een roman in ... Ha ha.
    Maar serieus, dit zijn geen hoteliers waarbij de Paasgedachte hoog zit.
    Nou ja je moet maar zo denken, dat de Pelgrimstocht, zoals die is bedoeld, ook geen doorlopend pretje is geweest. Doorlopend moet 't zeker zijn en hopelijk nu met een restaurant op jullie route en lekker ff bijtanken.
    Goede looptocht vandaag...
    Babs & Alex

• 22 April 2014 - 22:17

Anita Hoogerwaard 22 April, 22.10:

Gefeliciteerd met de 100 km. Wat een barre tocht was dat zeg, en zo,n kamer met w.c. Erin, brrrr. Maar goed, dat hebben jullie ook weer overleefd. Veel plezier morgen, en hopelijk meer geluk met het vinden van een goed eettentje en slaapadres. Groetjes, anita en kees, en Robert en Chantalle, want die waren hier vanavond!!! Doei.