Dag 6, Bazancourt-Reims 20 km - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 6, Bazancourt-Reims 20 km - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 6, Bazancourt-Reims 20 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 April 2014 | Frankrijk, Reims

Na een hele goede nacht stonden we om 8 uur al buiten om te vertrekken, eerst het centrum voor ontbijt, bij de Bar Tabak een goede bak koffie en van de bakker een soort tosti die we op een bankje op het plein hebben genuttigd.
Gelukkig is het nog steeds heerlijk weer en kan je dat allemaal buiten doen.

Vandaag weer rechte wegen, maar nu geen asfalt maar stoffige paden door de akkers.
Na ongeveer 10 km hebben we pauze gehouden en een stokbrood gegeten.
Al gauw zagen we in de verte de kathedraal van Reims opdoemen en dat zou ons eindpunt voor vandaag zijn, maar dat was nog wel 8km weg.

Voor we bij de kathedraal waren hebben we eerst lekker gegeten in een restaurantje, dit was het eerste warm eten na zaterdagavond, smaakte lekker.
Om 15.30 uur kwamen bij de kathedraal, binnen zat er iemand die pelgrims begroeten en overnachtingsadres weten.

We zijn door het centrum naar de jeugdherberg gelopen ( ja deze oude wijven mogen nog in een jeugdherberg slapen) daar kregen we een twee persoonskamer voor een pelgrimsprijs.
Na het douchen en het wasje gedaan te hebben zijn we de stad nog in geweest, patat en hamburger gegeten en nog wat monumenten bekeken, wel even lekker zonder rugzak.

Helaas lukt het niet goed om foto's er op te zetten, ik blijf het proberen.

• 24 April 2014 - 00:40

Anita Hoogerwaard:

Hallo, meiden daar in het verre Frankrijk. Zware dag gehad zeker. Dat bleek wel omdat je best wel pijn in je rug had, van je rugtas, Louise. Maar goed, hopen dat morgen een betere dag is en een mooie tocht. Veel succes verder en tot horens!!! O ja, Louise en Joke, jullie krijgen ook de groeten van Ger. Hij krijgt jullie niet te pakken, dus deed hij het even via mij. Morgen zou hij Alex even bellen hoe het precies moet . Gr. Anita en Kees. XXX......

• 26 April 2014 - 23:21

Hallo, meiden daar in het verre Frankrijk. Gefeliciteerd met de 200 km. Nu nog maar 1800 km. Hm.hm.hm..... Een prestatie tot nu toe hoor. Jammer van het slechte weer zo nu en dan, maar ja, misschien morgen beter. Succes morgen en groetjes van Anita en Kees. Xxxx