Dag 11, Allemanche. 20 km - Reisverslag uit Allemanche-Launay-et-Soyer, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Dag 11, Allemanche. 20 km - Reisverslag uit Allemanche-Launay-et-Soyer, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Dag 11, Allemanche. 20 km

Blijf op de hoogte en volg Louise

27 April 2014 | Frankrijk, Allemanche-Launay-et-Soyer

Vanmorgen om 8 uur kregen we een goed ontbijt in het verzorgingshuis, toen we gereed waren om te vertrekken gingen we nog even op de foto met de non en haalde zij onze schoenen op, die ze vol gestopt had met kranten en ze waren lekker warm.
Na betaald te hebben en een stempel hadden gekregen konden we vertrekken.

In iedere slaapplaats krijgen we een stempel in onze credencial, als we in Santiago zijn en we een oorkonde willen, zien zij aan de stempels of je genoeg gelopen hebt. (Zie foto)

Nadat we brood gekocht hadden konden we op pad, het waaide flink en het was koud.
Ook regende het in het begin even, na een uurtje kwamen we zowaar een restaurant tegen, daar hebben we koffie met gebak genomen, onze eerste gebakje deze tocht.
Vol goede moed gingen we weer verder, alleen waren we even het spoor bijster in dat dorp, maar er kwam een man ons tegemoet, die een stukje mee liep om op de goede weg te komen.
Vandaag een vrij vlakke tocht, heel lang liepen we langs een oude ongebruikte spoorlijn, over een graspad.
Halverwege zagen we de Duitse pelgrimsvrouw liggen rusten, inmiddels scheen de zon, wij zijn bij haar gaan zitten en hebben "geluncht"
We zijn gedrieën verder gelopen, zij heeft het zelfde slaapadres.
Omdat we pas rond vijf uur aan zouden komen hadden we tijd voor genoeg rusten, tegen het eind begon het toch weer even te regenen.
Toen we ongeveer 1km voor het eind waren kwam de gastvrouw ons tegemoet met de auto, zij vroeg of we mee wilden rijden, maar we wilden naar het eind lopen, zij zou zorgen voor de thee en dat stond klaar toen we aan kwamen.
We kregen alledrie een mooie kamer met een goed bed.
De gastvrouw wilde onze kleren wassen, we hebben al ons wasgoed gegeven, de broek had ik al 11 dagen aan, kon wel een wasbeurtje gebruiken, shirtje, sokken en onderbroek wassen we iedere avond uit.

We hebben hier vanavond ook gegeten, het waren koude gerechten, het smaakte goed, we zijn bij een heel vriendelijk en gezellig echtpaar, de gastvrouw heeft ook voor ons drieën een slaapadres voor morgen geregeld.

• 27 April 2014 - 22:45

Anita Hoogerward:

Hallo, dames, alles goed daar? Ik geloof het wel zo te lezen. Ik had eigenlijk verwacht dat het op zondag een beetje dooie boel was in zo,n stad of dorp, maar dat valt reuze mee zeg. Een goed ontbijt en lekker geluncht, dat kan je slechter treffen, dus blij toe. Mooie foto,s. Ook leuk, die met die non, Louise. Goede wandéling morgen. Trouwens, ook leuk zeg, overal een stempel krijgen, maar dat moet wel natuurlijk, voor de eindzege. Nou, meiden, tot gauw!!! Gr. kees en Anita,xxxxxx

• 28 April 2014 - 16:10

Coby De Keijzer:

Hallo dames wat een mooie reisverslagen en best pittig als ik het allemaal zo lees, wensen jullie heel veel wandelplezier verder . groetjes Rob en Coby