Woensdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

16 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Woensdag 16 sept. Belorado-San Juan de Ortega 24 km.

Wat een dag vandaag, ik lig nu net ( 14 uur) nog klappertandend op mijn bed dit stuk te schrijven.
Het begon vanmorgen met miezer, maar de voorspellingen waren niet best, ik heb mijn regenpak alvast aangetrokken, regenhoes over de rugtas en verschillende dingen in mijn buideltas in een plastic zak.
Na een half uur begon het flink te regenen, ook de poncho erover heen aan gedaan, we hadden tegen wind en stormde behoorlijk en open gebied.

Na anderhalf uur was er een barretje, alles even uit gedaan en koffie op en brood gegeten, er zat een Nederlandse vrouw en die zei niet verder te gaan dan 12 km. want daarna moest je een berg beklimmen en met dit weer zei ze, is het te gevaarlijk en de volgende plaats op 24 km. had maar één Albergue en die is toch al vol.
Toen heb ik wel even bedacht wat ik zou doen, maar 12 km. vind ik te weinig en ben toch de berg opgeklommen, die viel heel erg mee.
Het was wel klimmen, maar over een vrij goed pad en we liepen ook door het bos, dus de wind was minder.
Rond half twaalf werd het droog en kwam de zon even door, helaas van korte duur en begon het weer te regenen.
Om één uur kwam ik hier aan, de Albergue ging net open, gelijk maar ingeschreven, ik kon nog een onderbed nemen, daarna stroomde het vol met allemaal verzopen mensen, die allemaal natte kleren hebben.

Ondanks mijn regenpak en poncho was ik toch nat, zelfs mijn geld wat in een plastic tasje ( dacht waterdicht) te zijn is nat, dit ligt nu in mijn slaapzak waar ik bovenop zit te drogen.
De douche gaf ook alleen maar koud water en mijn wasje doe ik ook maar niet, dat droogt toch niet vandaag, al mijn natte kleren hangt nu aan het bovenbed, zodat ik nu een tentje om me heen gebouwd heb, het bed is slecht, ik ben nu echt een armoedige pelgrim, maar toch vind ik het wel wat hebben.
In dit gehucht is verder niets, dus gelijk pelgrimsmenu gereserveerd.

Het is inmiddels een uur later en er worden nu matrassen op de grond gelegd, omdat de bedden bezet zijn en vanwege het slechte weer willen ze iedereen onderdak geven, het is maar goed Joke dat je dit niet meer mee hoeft te maken, Roncesvalles was er heilig bij.

  • 16 September 2015 - 18:24

    Coby:

    Hallo Louise Dit is wat ze noemen barre tochten, jeetje valt niet mee allemaal en zo als ik lees wordt het steeds drukker om je heen, hopen dat het morgen beter weer is , zou zeggen zet hem en we denken aan je , succes met lopen groetjes Rob en Coby

  • 16 September 2015 - 21:09

    Hans:

    lieve Zus
    dapper dat je alleen doorgaat maar je heb al aardig wat kennissen gemaakt dus je hoeft
    niet alleen te lopen en morgen wordt het weer beter weer dus zet hem op
    groetjes Hans en Laikeun

  • 16 September 2015 - 22:12

    Kitty:

    Hey louise,

    Dit was wel een pittig daggie, zo te lezen.
    Ik hoop dat morgen het weer beter is en dat je lekker hebt geslapen.
    Succes weer voor morgen.
    Lieve groetjes,
    Ger en Kitty

  • 16 September 2015 - 23:41

    Babs En Alex:

    Moedig hoor Louise en we hebben veel respect voor je.
    Tijdje even geen reacties van ons gehad maar hebben het wel gevolgd.
    Babs is net weer uit een diep dal en krabbelt weer wat op na een zware longontsteking.
    We begrijpen dus ook wel hoe zwaar het is voor je zeker nu je op jezelf bent aangewezen.
    Het gaat je zeker lukken en je weet na regen komt....!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 25699

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: