Donderdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

17 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Donderdag 17 sept. San Juan de Ortega- Burgos. 27 km.

Babs ik hoop dat je snel weer opknapt, beterschap, ik heb jullie inderdaad gemist, maar nu weet ik waarom.

Toen gisteren om vier uur de zon ging schijnen ging iedereen zijn schoenen buiten zetten om te drogen, je moest er wel bij blijven want het waaide zo hard dat ze er vandoor gingen.

Om zes uur in de tent gegeten en daarna maar weer op bed hangen.
Niet zo best geslapen, voor vijf uur waren de eerste (Koreanen en Turkse dame) alweer aan het pakken, ik kwam er om kwart voor zeven uit, toen was bijna iedereen al weg.

Er was geen ontbijt te krijgen, dan maar een banaan en water en gaan.
Het was nog donker toen ik vertrok om zeven uur en we liepen gelijk het bos in, ik zag niemand voor me lopen, wel gewacht tot er iemand achter me liep, ik vond het toch niet prettig om daar alleen te lopen.
Het was ijzig koud, ik denk maar zes graden, er liepen er nog veel in korte broek, maar die hadden het niet fijn.
Ik heb zelfs mijn handschoenen onder uit de tas opgediept, ik had zulke koude handen, dat ik mijn stok niet meer vast kon houden.

Na een uurtje kon ik alsnog ontbijten en een uur later mezelf nog maar eens opgewarmd met koffie.
Er zat vandaag een akelig klimmetje in over van die grote keien, dalen ging over een beter pad.

We liepen veel op de weg, vooral toen we om het vliegveld van Burgos moesten lopen.
Daarna kwamen we een voorstad van Burgos binnen, met veel industrie, wat overging in de stad Burgos, wel 10 kilometer in de bebouwing.
De temperatuur in Burgos was 11 graden vanmiddag, gelukkig bleef het wel droog, maar zwaar bewolkt.

Burgos is een grote stad, de Albergue staat bij de Kathedraal in de oude stad.
Ook nu slaap ik in een gemeente Albergue, maar wat een verschil met gisteren, een mooi oud opgeknapt gebouw, ik kreeg bed 372, ze hebben allemaal aparte soort kamers gemaakt, waar er 8 kunnen slapen, ook goeie douches en toiletten.

Er loopt ook een stel met een hond, die draagt zijn eigen rugzak met zijn eten en kleed, gisteren mocht de hond in de hal slapen, maar hier mag het niet, dus slapen ze in een tentje, het is een lief beest, ze lopen ook al van voor de Pyreneeën, dus al bijna 300 km.

Vanavond eet ik niet het pelgrimsmenu, dat ben ik nu wel zat, veel hetzelfde, ik zoek een eettentje op, die zijn hier genoeg.

  • 17 September 2015 - 18:49

    Joke:

    Ik heb veel aan je gedacht vandaag na je bericht van gister. Ik zag dat Burgos 10 graden aangaf, dat zat er dus niet ver vanaf. Wat een kou zeg, na al die warmte. Gelukkig wel droog?
    Hier heeft het bijna de hele dag geregend, laatste 2 uur is het droog.
    Fijn dat deze herberg beter is en lekker eten maar, ik hoop dat je dat vindt.
    Ik ben inmiddels snipverkouden, ik denk dat ik dat zaterdag van die vrouw heb die ook op de bus wachtte, zij liep niet omdat ze verkouden was.
    Hier had Rien de kachel ook al aan gisterenochtend. Het is gewoon fris, maar daar geniet ik nog even van, alleen mag het wel weer droog worden, gisteren ook veel regen.
    Nou, schone zus, kijk uit in die donkere bossen, niet te vroeg op pad en hou je haaks.
    Groet ook van je broer.

  • 17 September 2015 - 19:14

    Kitty:

    Hoi hoi,

    Dat verwacht je ook niet zo snel, zulke lage temperaturen in Spanje.
    Jammer hoor want het is toch fijner lopen als het wat warmer is.
    Het maakt het toch zwaarder, maar ook wel weer een goed gevoel dat je het toch maar flikt iedere dag weer.
    Nou meid ik hoop dat je een lekkere maaltijd hebt gehad.
    Zet hem op weer.
    Groetjes van de buurtjes

  • 17 September 2015 - 22:18

    Anita En Kees:

    hallo Louise solo
    hier een berichtje van ons uit ook het kouwe land.
    wat een leuk gezicht al die schoenen die lagen te drogen.
    Lang niks van me laten horen, het zei zo, maar ik volg je nu weer
    sterkte meid, zet hem op. kijk aub uit he, zo s,morgens vroeg!!
    groetjes, Anita en Kees xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 25658

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: