Vrijdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Pailharès, Frankrijk van Louise Mastwijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 September 2015 | Frankrijk, Pailharès

Vrijdag 18 sept. Burgos-Hontanas 32 km.

Om 22 uur gisterenavond ging het licht, vannacht wakker geschrokken van een harde klap en gegil, viel er een vrouw van het bovenste stapelbed, zag er niet goed uit, ze is afgevoerd naar het ziekenhuis, kon daarna slecht in slaap komen, tegen zessen opgestaan en ontbijt gegeten van het brood van gisteren.

De Koreanen die hier zaten hadden pech, de deur ging pas om half zeven open, ik ging om kwart voor zeven op pad, in een half uur had ik Burgos achter me gelaten, het was vanmorgen 8 graden toen ik vertrok, je zag weinig korte broeken.

Het grootste gedeelte begon vlak, even was er verwarring hoe we moesten lopen, er is een snelweg in aanleg, dus moest je om lopen, maar was niet aangegeven, kwam toch weer goed, om 9 uur in een bar koffie en een stuk tortilla gegeten, die heeft heel de dag zwaar op de maag gelegen.

Na 20 kilometer was ik in de eind etappe plaats, maar het was pas 11 uur, even gepauzeerd en toch maar verder gelopen, het was inmiddels mooi weer geworden een blauwe lucht en rond de 22 graden.

Na 61/2 km. de volgende Albergue, maar die stond moederziel alleen ergens in het veld, trok me niet, toch weer verder, de volgende plaats was 5 km. verder en daar waren meerdere Albergues, ik kreeg op het laatste stuk pijn in mijn heup en het gewricht van mijn grote teen speelt weer op, de eerste de beste Albergue die ik tegen kwam in het dorp ben ik binnen gegaan, ruimte genoeg, deze is pas een half jaar open, mooi spul, je kan lekker buiten zitten( alleen wordt je gek van de vliegen) en zowaar kwam er net een groep Koreanen binnen, maar die liggen op een andere kamer, er is net een Nederlands meisje gearriveerd, wat ik in gauwigheid hoorde, heel onervaren met het wandelen, verkeerde tas, niet getraind, maar dat zal ik nog wel horen.


  • 18 September 2015 - 18:59

    Anita:

    hallo, Louise
    wat zijn eigenlijk albergue,s zijn dat van die huizen net zo als foto 2 van je laatste verslag?
    deze ziet er tenminste best mooi uit, maar ik kan me voorstellen dat ze er niet allemaal zo uit zien. Maar ja, d,r zit weer een flinke wandeling op.
    nou, Louise wandelse verder en tot schrijfs.
    Anita en Kees xxx

  • 18 September 2015 - 19:01

    Joke:

    Nou, dat was weer een dagje, (en nachtje).
    Je gaat wel hard van stapel, steeds vroeger op pad en langer doorlopen.
    Hou je jezelf wel onder controle?
    Als het goed is ben je nu op de meseta. Op internet gezien dat dit een gebied is van ± 300 km vanaf Burgos, dus je hebt er al een 10e van gehad.
    Lekker dat het overdag 22 gr. is, ja de nachten en vroege ochtend zullen steeds kouder worden, als het overdag nog maar een beetje aangenaam is en droog.

    Vanmiddag je echtgenoot nog tegengekomen in Waddinxveen.
    Slaap lekker straks, hopelijk beter dan afgelopen nacht.

  • 18 September 2015 - 20:20

    Hennie Van Bokhoven:

    Nou, dappere stapper, ik bewonder je hoor! Kan je helaas niet verder volgen: ga zondag op vakantie en op dat adres is het slecht met de wifi.
    Wens je nog veel loopvreugde en ook sterkte ! Hartelijke groet van Hennie

  • 19 September 2015 - 06:07

    Carola:

    Hoi louise. Hier een berichtje uit quito. Heb nu je meeste verslagen kunnen lezen omdat ik even wifi heb( na 6 dg wifiloos en geen tel, heerlijk ) Begrijp dat je alleen verder bent. Geweldig van je. Verschillende heb verslagen heb ik niet kunnen openen dus weet niet waarom je verder alleen verder gaat maar voor beide een domper zeg. Maar goed van je dat jij door gaat. Bij ons was het de afgelopen dgn 40 gr. Heerlijk warm. Sorry. Heb wel lastige nachten gehad met mijn vijanden. Ja vijanden in mijn bed. Wel 25 stuks kakkelakken in en rond mijn bed. Kon dus ook niet slapen. Is weer eens wat anders dan japaners. Wij zijn nu vandaag naar quito terug gevlogen dat ligt op 3000 m hoogte van uit de amazone. Je hoofd ontploft zowat van de druk. 1 dag aclamatiseren ( is eigenlijk te kort en slecht voor de hersentjes) en morgen naar de 4600 m. Nog meer adem te kort maar zal vast mooi zijn. Bij ons zal nu ook decregenkleding tevoorschijn komen en wasjes zullen ook niet meer drogen. Heel veel plezier nog en geweldig wat he doet. Zo nu weet je ook weer wat van ons. Vooelopig daarna weer contactloos dus geen berichtje van ons meer. Ga ervoor louise top. Gr uit quito van dick en mij ( helaas zijn onze eerste 400 fotos verdwenen hoe en waarom is onduidelijk dus geen fotos van alle aligators en loslopende vogel spinnen meer, balen hoor )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 25692

Voorgaande reizen:

17 April 2014 - 30 November -0001

Onder weg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: